برابر مصوبه جلسه علنی شورای شهر یزد و همچنین در راستای حفظ و گسترش باغات از این پس جریمه قطع درختان دراین شهر میراث جهانی با ضریب دوبرابر محاسبه و اعمال می شود.

حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری با بیان این‌که حفظ باغات و فضای سبز موجود یکی از مهمترین ملاک‌های کیفیت زندگی شهری در یزد است، اظهار کرد: شورای ششم شهر میراث جهانی یزد سعی دارد با ایجاد زیرساخت لازم ظرفیت‌های موجود محیط زیستی را نگهداری و به نفع منافع عمومی تقویت کند.

وی نگهداری از درختان و فضای سبز را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: شهر یزد به واسطه کویری بودن به درخت و فضای سبز سالم نیاز جدی دارد و تقویت این مهم علاوه بر برنامه‌ریزی مدیریت شهری به احساس مسئولیت عمومی شهروندان هم نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در ادامه گفت: در فرآیند بررسی و تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، بحث دو برابر شدن جریمه قطع درختان در شهر یزد مطرح شد و شورای شهر به منظور حفظ و گسترش فضای سبز با این مهم موافق و تصویب کرده است.

حیدری با بیان این‌که در این مصوبه تشخیص تعیین میزان درصد تقصیر به عهده کمیسیون ماده هفت گذاشته شده است، تصریح کرد: در راستای توسعه و نگهداری فضای سبز، کلیه عوارض وصول شده از قطع درخت، صرف غرس درخت و نگهداری در همان منطقه از شهر می‌شود.

  • نویسنده : یگانه میرجلیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما یزد