رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این استان با تولید چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات، ۲۹ درصد از استان را به خود داده است.

مرتضی ماجدی گفت: ۲۴ درصد از ارزش افزوده استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است که سه و دو دهم ارزش افزوده کشاورزی کشور را تشکیل می‌دهد.

او گفت: استان همدان در تولید محصولاتی مانند سیب زمینی با تولید ۸۸۰ هزار تن، سیر با تولید ۴۲ هزار تن و گردو با ۵۶ هزار تن، رتبه اول کشوری را دارد.

رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همچنین این استان در تولید جو با ۲۳۰ هزار تن، انگور با تولید ۴۲۰ هزار تن و یونجه با تولید ۳۸۰ هزار تن رتبه سوم و در گیاهان دارویی با تولید ۳۳ هزار تن رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

ماجدی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان همدان با توجه به تفاوت شرایط آب و هوایی و تنوع مناطق استان، دارای تنوع وسیعی از تولیدات مختلف است ادامه داد: استان با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی، ذخایر ژنتیکی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه کشاورزی از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم‌زایی در تولید ناخالص داخلی بوده است.

او از کسب رتبه برتر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان و کسب رتبه روابط عمومی برتر وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: غرفه برپا شده توسط سازمان روابط عمومی در نمایشگاه جامع کشاورزی تهران در سال ۱۴۰۱ به عنوان غرفه برتر این نمایشگاه انتخاب شد.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار زمین زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

بر اساس آخرین آمارها ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

  • نویسنده : فهیمه محمدپور
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان