مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش این استان به سمت تربیت دانش آموز، مدرسه، معلم و خانواده در تراز انقلاب است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی موحدی در نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر بر مبنای سند تحول بنیادین رسالت دارد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تمام توان خود را در اختیار آینده‌سازان بگذارد.

وی ادامه داد: یک تجارتی هست که با عنوان تجارت نجات‌بخش است و آن هم معامله با خدا و شهادت است و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و همه‌ شهدای انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و رسولش و با اموال و جانشان، با خدا تجارت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش عطرآگین از شهداست، عنوان کرد: من اعلام می‌کنم که در آموزش و پرورش یک سند، یک قانون اساسی وجود دارد و آن سند تحول بنیادین است و ما در آموزش و پرورش فقط در راستای بیانیه گام دوم، سند تحول بنیادین و بیانات و توصیه‌های رهبر انقلاب عمل می‌کنیم.

موحدی اظهار کرد: استان بوشهر تنها استانی است که بر اساس سند تحول بنیادین که ۱۰ سال است اجرایی نشده، پیوست عملی در استان بوشهر داشته است و ما در آموزش و پرورش استان بوشهر پذیرفتیم که بر اساس برنامه‌های ویژه و متفاوت برای مصونیت فکری و عملی دانش‌آموزان این استان عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تعهد می‌دهیم که هیچ گام و اقدامی که سر سوزنی گره بر پیشانی امام و مسلمین بیندازد، انجام نمی‌دهیم و قاطبه معلمین و دانش‌آموزان استان بوشهر در راستای ترویج فرهنگ و شهادت دفاع و ورود می‌کنند؛ چرا که ما در استان بوشهر، شریف‌ترین معلمین و دانش‌آموزان را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش بیشترین هماهنگی و بهترین شرایط را با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداران، مسئولین اجرایی به ویژه سرداران سپاه و ارتش، نمایندگان مردم در شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نماینده خبرگان و استاندار فراهم کرده تا مراسم و برنامه‌های متفاوت در راستای تربیت و پرورش طراز داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم در این مراسم تصریح کرد: به فضل الهی و با مدد از ساحت قدس شهیدان، این کنگره به عنوان فرصتی برای تکریم و تجلیل از شهدای سربلند این سرزمین به وجود آمد که با برگزاری ۵۸۲ یادواره و ۱۸ پیش کنگره در سراسر شهرستان‌های استان بوشهر به پیشواز نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز رفتیم.

محمود حق‌دوست افزود: برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه پرورشی، فرهنگی، قرآنی، هنری و ارزشی در سراسر استان بوشهر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد کانال فرهنگی و دانش‌آموز، تهیه کتاب شهیدان شاخص کنگره، بیش از ۵۰ پویش دانش‌آموزی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری نمایشنامه‌های مختلف، ساخت مستند ۵ شهیدحسینی‌مقدم در روستای سربرست سعدآباد و برنامه‌های متفاوت دیگر، تنها بخشی از برنامه‌های جانبی نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر است.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی