اعضای جمعیت هلال احمر خوزستان خدمات مختلف امدادی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند.

به گزارش آماج خبر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: فعالیت‌های این مجموعه مردم نهاد در ۴ بخش امداد و نجات، بهداشت و درمان اضطراری، فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه و آموزش‌های همگانی در مسیر حرکت زائرین حسینی ادامه دارد.

 

وحید شعبانی افزود: ۱۷ پُست موقت امداد و نجات و ۱۹ پایگاه ثابت بین شهری در مسیر‌های منتهی به ۲ مرز جذابه و شلمچه به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی مشغول به فعالیت هستند و تاکنون یک هزار و ۸۵۳ مصدوم به همت نجاتگران به صورت سرپایی مداوا شده و ۷۹ نفر نیز با توجه به وضعیت جسمانی و نیاز به درمان از طریق آمبولانس‌های هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

وی با طرح موضوع فعالیت‌های بهداشتی و درمانی هلال‌احمر خوزستان در اربعین حسینی امسال، ادامه داد: این جمعیت علاوه بر پشتیبانی از مواکبی که خدمات درمانی در مسیر حرکت زائران ارائه می‌دهند، نسبت به برپایی درمانگاه در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از پایانه مرزی شلمچه اقدام کرده و خدمت رسانی در ۲ بخش بهداشتی و درمانی از این طریق در حال انجام است.

 

شعبانی درخصوص فعالیت‌های بشر دوستانه جوانان هلال‌احمر خوزستان گفت: طرح سحاب و ارائه کمک‌های اولیه به زائران و محبان امیر المومنین (ع) و سید الشهدا (ع) با بهره گیری از جوانان آموزش دیده و همچنین برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک در مسیر‌های منتهی به مبادی مرزی اجرا شده است.

 

این مقام مسئول می‌گوید: بیش از ۶۰۰ نفر تاکنون از خدمات فرهنگی و اجتماع محور جمعیت هلال احمر استان در ایام اربعین حسینی (ع) بهره‌مند شده اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص کار‌های انجام شده در حوزه آموزش گفت: فعالیت‌های آموزشی جمعیت هلال احمر استان در ۳ بخش برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در بخش اول با برگزاری دوره بازآموزی و توان افزایی ویژه عوامل و نجاتگران مشارکت کننده در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی تلاش شد تا سطح آمادگی پاسخگویی به حوادث ارتقا یابد، در بخش ایجاد آمادگی مواجهه با مخاطرات نیز در قالب طرحی ابتکاری، برای اولین بار در کشور دوره‌های آشنایی با کمک‌های اولیه ویژه موکب داران برگزار شد تا در صورت بروز مشکلی در محل اسکان زائران، امکان امدادرسانی‌ها تا رسیدن تیم‌های عملیاتی امداد و نجات میسر شود.

 

شعبانی اضافه کرد: در بخش دیگری از فعالیت‌های آموزشی مربیان این جمعیت علاوه بر توزیع بروشور‌های آموزشی، با حضور میان مردم به ارائه توصیه‌های سلامت محور پرداخته و با طرح مطالبی مختصر و کاربردی کمک‌های اولیه می‌کوشند از بروز مشکلاتی‌نظیر گرما زدگی پیشگیری کرده و زائران را نسبت به خطر احتمال وجود مهمات منفجر نشده باقیمانده از دوران جنگ آگاه سازند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما