معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۶۵۴ نفر از زائران اربعین حسینی به درمانگاه مرزی چذابه خبر داد.

به گزارش آماج خبر، دکتر حبیب حی‌بر پس از بازدید از امکانات بهداشتی درمانی مستقر در مرز چذابه گفت: در یک هفته اخیر ۶۵۴ نفر از زائران عزیز به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند که از این تعداد ۶۲۹ نفر به صورت سرپایی و ۲۵ نفر به سایر مراکز درمانی اعزام شدند.

 

حی‌بر با اشاره به اینکه بخشی از زائران با مشکلات تنفسی، گوارشی، ضعف و بی‌حالی، زنان، قلبی و فشار خون مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند، بیان داشت: در درمانگاه تخصصی پایانه مرزی چذابه امکانات مناسبی برای زوار اربعین حسینی تدارک دیده شده و آمادگی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مصدومین وجود دارد.

 

وی هدف بازدید امروز خود را بررسی آخرین وضعیت درمانگاه مرزی چذابه و رفع نقایص موجود برشمرد و گفت: خوشبختانه سپاه پاسداران با امکانات درمانی مناسبی در مرز فعال است و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برپا کردن بیمارستان صحرایی در مجموع امکانات مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی مهیا کرده‌اند.

 

وی در ادامه به سالن سرد مستقر در پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۲ نفر به سالن سرد مراجعه و خدمات لازم را جهت برطرف شدن خطر گرمازدگی دریافت کرده‌اند.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به گرمای هوا، جمعیت زیاد و احتمال وقوع گرمازدگی خطاب به زائران اربعین بیان داشت: از تابش مستقیم آفتاب دوری کنید، مایعات و نوشیدنی‌های خنک مصرف کنید، و طبق توصیه‌ها حتی المقدور شب‌ها پیاده‌روی کنید.

 

حی‌بر در پایان با اشاره به اطلاعیه‌های مقامات مسئول در خصوص مدیریت سفر خطاب به مردم گفت: با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و حمل و نقل در سمت عراق و همچنین گرمای شدید هوا پس از اطمینان از فعال بودن مرزها، سفر معنوی خود را آغاز کنید.

 

گفتنی است در ادامه این بازدید دکتر حی‌بر با حضور در بیمارستان طریق القدس بستان ضمن بازدید از بخش اورژانس از آماده باش این بیمارستان جهت پشتیبانی از درمانگاه مرزی چذابه در صورت نیاز خبر داد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما