کهرم گفت: آنچه موجب وضعیت فعلی زاینده‌رود شده ایجاد فاز‌های توسعه بود ما نگران افزایش این فاز‌ها هستیم .

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل کهرم شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان کاشان گفت: در کنار آثار دو هزار ساله بیستون کارخانه سیمان در سال‌های گذشته ایجاد کردیم، در تالاب انزلی دو هزار و ۴۰۰ فروند قایق انداختیم تا کرایه دهیم و پول بگیریم و این قایق‌ها نیز روی برگ نیلوفر‌های آبی می‌رفتند و آنان را نابود کردیم.

 

او می گوید: این اقدامات تیشه به ریشه آثار طبیعی و تاریخی این مملکت است، ایجاد صنایع آب‌بر در منطقه خشک کاشان یکی از آفات و تهدیدات برای این منطقه محسوب می‌شود و با حضور در منطقه آثار سوء خود را به دنبال دارد.

 

مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: اگر آب دو متر از لا به لای خاک عبور کند، پاک می‌شود، ما باید تابع طبیعت باشیم و در غیر این صورت به جز ضرر چیزی عاید ما نمی‌شود.

 

او می گوید: آنچه موجب وضعیت فعلی زاینده‌رود شده ایجاد فاز‌های توسعه بود ما نگران افزایش این فاز‌ها هستیم و هرچقدر صنایع آب‌بر توسعه پیدا کنند وضعیت کاشان و آران و بیدگل بدتر می‌شود.

 

به گفته کهرم، منطقه کاشان در نقطه گرم و نیمه‌خشک قرار دارد، تعداد شهر‌ها و روستا‌هایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند بالای ۳۶۰ شهر و روستا است و این واقعیت آب کشور است و از این رو باید برای مصرف آب مدیریت لازم را انجام داد.

 

او معتقد است: صنایع آب‌بر در منطقه آران و بیدگل مدعی عدم استفاده از منابع آب زیرزمینی هستند، اما به نظر من نادرست است، میزان استفاده آب برای تولیدات محصولات صنایع آب‌بر مشخص است و اینکه هیچ آب زیرزمینی استفاده نمی‌شود ادعایی نادرست است.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان