مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: مردم ایلام امسال ۶۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا طاهری در نشست ائمه جمعه استان ایلام گفت: زکات از ظرفیت‌های بزرگی است که علاوه بر محرومیت زدایی می‌تواند در زمینه اشتغال آفرینی برای نیازمندان هم موثر باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: مردم نیکوکار این استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند که البته روند جمع آوری زکات همچنان ادامه دارد.

طاهری گفت: از این میزان زکات ۴۵ میلیارد ریال زکات فطریه، ۸ میلیارد ریال زکات غلات، ۹.۵ میلیارد ریال زکات انعام و دام و ۱.۵ میلیارد ریال نیز زکات پروژه بوده است.

وی همچنین گفت: در بین شهرستان‌های تابعه استان، مردم شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دهلران و چرداول به ترتیب بیشترین زکات را پرداخت کرده‌اند.

دبیر شورای زکات استان ایلام با اعلام اینکه مردم نیکوکار استان تاکنون بیش از ۴۰۰ رأس دام به عنوان زکات اهداء کرده‌اند، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به بیش از هزار رأس برسد.

طاهری با عنوان اینکه عمده دام‌های جمع آوری شده در راستای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مددجو و نیازمند بین این قشر توزیع شده‌اند گفت: امسال تاکنون از محل زکات دام ۲۳ طرح اشتغال زایی دامداری برای مددجویان اجراء شده است و تلاش ما این است سهم اشتغال آفرینی برای نیازمندان از محل زکات بیشتر شود.

در پایان این نشست از نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیرکل امور عشایری استان بخاطر تلاش موثر و همکاری مطلوب در زمینه جمع آوری زکات تجلیل شد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی