مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف و مدیران فرهنگی استان برگزار شد و از ۵۱ نامزد و ۲ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آماج خبر؛ رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: رسالت حوزه هنری، تقویت هنر انقلاب اسلامی است.

امید پارسایی فر خاطرنشان کرد: در یک دهه پیش چنین چارجوبی برای حمایت از هنر وجود نداشت و امروز با هم افزایی نهادهای مختلف اجرایی و انقلاب، در شرایطی هستیم که می‌توانیم جشنواره هنر انقلاب اسلامی بوشهر را با مشارکت هنرمندان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: شاید روزی رسیدن ۳۰۰ اثر به دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی قابل باور نبود اما امروز برای داوری آثار با ترافیک اثر مواجه هستیم.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: در چنین شرایطی اگر سرعت عملکرد ما مسئولین متناسب با رویش هنر انقلاب نباشد از آن عقب خواهیم افتاد.

پارسایی فر اظهار کرد: در حوزه جهاد تببین، دو گروه رسانه‌ها و هنرمندان مورد خطابند اما امروز شاهد آن هستیم که زیرساخت‌های عرصه فرهنگ و هنر در استان بوشهر ضعیف است و بهسازی مجموعه فرهنگی سینما بهمن (محل برگزاری مراسم اختتامیه هفته هنر اتقلاب اسلامی) به عنوان یک مطالبه از سوی هنرمندان مطرح می‌شود.

وی افزود: ساخت سریال رئیسعلی دلواری در سال ۱۳۵۴ اتفاق افتاده است و این موضوع برای استان بوشهر با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری عظیم اتفاق خوشایندی نیست. با کنار هم‌ایستادن دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان بوشهر، پتانسیل تولید آثار فاخر در هر سال وجود خواهد داشت.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: به منظور انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی، دبیرخانه‌ای به صورت دائم در حوزه هنری استان متشکل از کارشناسان هنری، نخبگان فرهنگی و مدیران فرهنگی استان وجود دارد که به طور پیوسته در حال داوری آثار تولیدی هستند.

امید پارسایی فر با اشاره به تعدد نامزدهای چهره هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: به دلیل وجود ۲ سال رکود و سکوت در فضای هنر در کشور، تصمیم گرفتیم تا به منظور تکریم حداکثر هنرمندان، ۵۱ هنرمند دارای شاخص‌های مورد نظر را به عنوان نامزد این عنوان معرفی کنیم.

وی افزود: در پایان ۲ نفر از هنرمندان به عنوان چهره‌های هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان بوشهر گفت: استان بوشهر می‌تواند نقش تاریخی خود را به عنوان پایتخت فرهنگی خلیج فارس ایفا کند و راهبری فرهنگی و هنری جمعیت شیعه کشورهای حاشیه خلیج فارس را بر عهده بگیرد.

در پایان این مراسم سید حسین صافی (مستندساز و عکاس) به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ و علی بحرینی (نقاش) به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی