استاندار قم برنامه ریزی برای خدمت رسانی به مناطق روستایی و محروم را ضروری دانست و گفت: کار حکمرانی روستایی و فعالیت‌های میدانی و جهادی یک مسیر یک طرف نیست، و همه مجموعه‌ها و بخش‌های مرتبط باید مشارکت داشته باشند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در آیین آغازین نخستین دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم  افزود:‌ در کار جهادی نمی‌توان نقشه راه و مسیر را از بالا ترسیم کرد، چون همه در این خصوص وظایف و مسئولیت‌های مشخصی دارند که باید به بهترین شکل انجام دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با کار جهادی تکلیف همه را روشن کردند.

وی با تاکید بر استفاده بهینه و مطلوب از فرصت‌ها در خدمت رسانی به مردم گفت: در این راستا از دست دادن حتی یک ثانیه نیز باعث ضرر و زیان است و باید پاسخگو باشیم.

شاهچراغی یادآور شد: طبق فرموده امام راحل عالم محضر خداست، از این رو نباید در انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده داریم، کوچکترین اهمال و سستی داشته باشیم.

وی افزود: تقدیم این همه شهید و سختی، فشار اقتصادی و عسر و حرجی که دشمنان بر مردم تحمیل کردند، مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته شده‌است.

استاندار قم همچنین با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکل‌های کشور بیان داشت: در این مدتی که از این دولت سپری شده، کارهای مهم و تاثیرگذاری در جهت کاهش معضل‌های اقتصادی و معیشتی که جامعه با آن روبه‌رو بوده، صورت گرفته‌است.

وی همچنین نقش حوزه‌های علمیه در کارهای جهادی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این مقطع زمانی شاهد حضور طلبه‌های جهادی در این عرصه هستیم، و دولت هم در تلاش است تا از این ظرفیتی که حوزه فراهم کرده، بیشترین بهره‌ را ببرد.

دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری تا اول شهریورماه ادامه پیدا می‌کند. این دوره ویژه فرمانداران، مدیران کل دفتر امور روستایی استانداری‌ها، بخشداران، روحانیان و دهیاران می‌باشد.

مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور، قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مدیریت حوزه‌های علمیه از  عوامل برگزاری این دوره آموزشی هستند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان