مسابقات بین المللی تیراندازی ۲۰۲۲ با حضور تک تیراندازانی از هفت کشور جهان شب گذشته در یزد آغاز شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در این دوره از مسابقات تک تیراندازی، ۸ تیم برتر از ۷ کشور دنیا شامل روسیه، چین، بلاروس، ازبکستان، آذربایجان، زیمباوه و دو تیم برتر نیروی زمینی سپاه به نمایندگی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.آغاز مسابقات تیراندازی نیرو‌های نظامی جهان ۲۰۲۲ در یزد

این مسابقات به میزبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت کنندگان در این رقابت‌ها در پادگان شهید صدوقی یزد مستقر شده اند و رقابت‌های خود را به طور رسمی از امروز آغاز می‌کنند.

مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها در پادگان شهید صدوقی یزد برگزار شد.

این مسابقات برای اولین بار به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود و و در آن قوی‌ترین ارتش‌های جهان در حوزه رزم زمینی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این رقابت ها، سردار خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از سرداران سپاه استان‌های مختلف حضور دارند.

فرماندهان ارشد سپاه هم اکنون در حال سان دیدن از رژه شرکت کنندگان در این رقابت‌ها هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها گفت: ایجاد و تقویت صلح و دوستی مهم‌ترین هدف و رویکرد مسابقات بین‌المللی تک تیراندازی نیرو‌های ویژه است.

سردارپاک‌پورتبادل توانمندی‌های نظامی کشور‌های مختلف و تقویت همکاری نظامی در راستای ایجاد امنیت و صلح پایدار در منطقه و جهان را از دیگر اهداف این المپیاد نظامی دانست.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد شکل‌گیری رقابت‌های سازنده و تحقق اهداف این مسابقات باشیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ارتقاء سطح دوستی و تقویت برادرانه کشور‌های اسلامی را نقطه عطف این مسابقات نظامی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه مفتخر به میزبانی این دوره مسابقات است.

سردار پاک پور افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این مسابقات میزبان مسابقات پهبادی و غواصی در عمق نیز خواهد بود که از سوی سازمان هوا فضای سپاه و نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظامیان منتخب شرکت کننده در این مسابقات در قالب تک نفره، زوجی و گروهی تا پنجم شهریورماه به رقابت خواهند پرداخت.

  • نویسنده : فاطمه همتی