رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به توسعه مشاغل خانگی و راه اندازی واحدهای تولیدی غیر فعال به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، علی اصغر نوری شادکام در این باره گفت: اعتبارات مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات مشاغل خانگی مستقل یک میلیارد تومان، سقف تسهیلات به افراد پشتیبان، ۲ میلیارد تومان و سقف تسهیلات به افراد زیر پوشش در طرح‌های پشتیبان، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد اشتغال و فعال کردن کارگاه های نیمه تعطیل تولیدی و ایجاد این مشاغل در خانواده ها و بالا ردن نرخ اشتغال است.

به گفته وی،اولویت پرداخت تسهیلات به صورت مستقل به زوج‌های جوان، زنان، جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار، و پرداخت تسهیلات به افراد پشتیبان بعنوان پیشران‌های فعال در طرح توسعه مشاغل خانگی و تعاونی‌های بانوان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال بیکاران در شهرستان باید از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت شود تا شاهد پایین آمدن نرخ بیکاری به ویژه در جوانان تحصیل کرده باشیم و طرح سنتی حصیر بافی در بافق رونق و توسعه یابد.

وی افزود: مهمترین هدف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باید در راستای ایجاد اشتغال و احیای واحدهای راکد و غیرفعال باشد و طرح هایی را در اولویت قرار دهیم که بیشترین اشتغال را ایجاد می کنند.

نوری تصریح کرد: حوزه‌های فعالیت در عرصه مشاغل خانگی در زمینه‌های صنایع دستی، فعالیت‌های فرهنگی، صنعت و خدمات و امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تولیدات گیاهی است.

وی، پرورش ماهی تیلاپیا را در بافق مقرون به صرفه خواند و در خصوص صنعت حصیر بافی اظهار کرد: مواد اولیه این صنعت که از الیاف و شاخ و برگ درخت خرما تامین می شود، در نخلستان های بافق به وفور در دسترس هنرمندان حصیرباف قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: متقاضیان کسب و کارهای مشاغل خانگی برای آگاهی از عناوین طرح‌ها و ثبت نام می‌توانند به سامانه مشاغل خانگی به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

بیش از ۳۰۰ هنرمند در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی در شهرستان بافق فعالیت می کنند.

مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : زهرا طیبی