با برداشتی از بیانات رهبر انقلاب با موضوع جوانی، به توصیه ای پنج گانه خطاب به نسل جوان رسیدیم که در این گزارش به آن ها اشاره کرده ایم

رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود، جوانی را آغاز زندگی دانستند و خطاب به جوانان عنوان کردند که شما ذخیره ارزشمندی از زندگی را در دست و پیش رو دارید که تن پروری و بیکاری، این سرمایه عظیم را ضایع می کند.

در همین راستا و با برداشتی از بیانات رهبر انقلاب با موضوع جوانی، به توصیه ای پنج گانه خطاب به نسل جوان رسیدیم که در این گزارش به آن ها اشاره کرده ایم.

خودت را با علم مجهز کن!

خودتان را از لحاظ علمی مجهز کنید، علم از جمله چیزهایی است که برای انسان تا آخر عمر مفید است، اگر بر این علم یک عمل خوب و ماندگاری مترتب شود، برای بعد از مرگ هم مفید خواهد بود. درس خواندن یک فریضه اصلی برای شماست.

تضمینی به نام برنامه ریزی

برای زندگی تان برنامه ریزی صحیح کنید، برنامه ریزی از آن چیزهایی است که برای انسان تا پایان عمر مفید است، چیزهایی هم هست که برای انسان در دوران حوادث مهم مفید است.

محصولت را ذخیره کن!

فرض کنید کشاورزی به تازگی محصولی را به دست آورده و انبارش پر از محصول است، بخشی از این انبار باید به صورت بذر مورد استفاده قرار گیرد، سال های جوانی هم بذر آینده است.

قلبت را پاکیزه کن

یک چیز دیگر هست که هم برای دوران عمر شما مفید است و هم اگر در دوران عمر خود این خصوصیت در شما باشد، برای دیگران فایده هایی را به همراه دارد و برای آخرت هم مفید است و آن تخذیب نفس است، خودتان را پاکیزه کنید.

ورزش سرمایه است

برای جوان ها ورزش کردن سرمایه اندوزی است، اعتقاد دارم ورزش کردن برای همه یک فریضه عمومی است، ورزش با هدف حفظ سلامت و نشاط.

  • منبع خبر : برنا