مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با مدیریت مصرف صورت گرفته و کاهش ساعت کار اداره‌ها، مصرف روزانه برق ۱۲۰ مگاوات کاهش یافته است.

به گزارش آماج خبر، غلامرضا حشمتی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: شبکه برق استان بوشهر تا کنون و در شدت گرمای بی سابقه تابستان با خاموشی مواجه نشده است که این مهم بدون تردید با همراهی و همکاری مشترکان هم استانی محقق شده است.

وی افزود: با مدیریت مصرف صورت گرفته در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی، کشاورزی و اداری در استان بوشهر روزانه شاهد کاهش ۱۲۰ مگاواتی مصرف برق در ساعت‌های اوج استفاده بوده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مشترکین بخش خانگی نیز در این مدت همکاری خوبی در حوزه مدیریت مصرف داشتند و بیش از ۳۰ درصد مشترکان برق خانگی توانستند با کاهش مصرف برق مشمول دریافت پاداش و تخفیف در صورتحساب برق خود شوند.

حشمتی می‌گوید: در بخش نیروگاه‌های خورشیدی خانگی اقدامات خوبی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی انجام شده و تاکنون مجوز راه‌اندازی دو هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی اخذ شده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) آغاز خواهد شد.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست