رییس اداره بهزیستی گتوند گفت: با توجه به فرهنگ مردم این شهرستان، آمار ازدواج فامیلی در این منطقه بالا بوده که بسیار نگران کننده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،پروانه لک پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکلات اجتماعی گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: در خانواده‌هایی که دارای فرزند معلول هستند حتما باید آزمایش غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج انجام شود.

 

به گفته او مردم اغلب به دلیل هزینه بالای این آزمایش‌ها از انجام آن خودداری می‌کنند درحالی که برای خانواده‌های نیازمند تحت پوشش بهزیستی این آزمایش‌ها بسیار کم هزینه و شامل تخفیف است.

 

رییس اداره بهزیستی گتوند برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع رسانی پیش از ازدواج در این شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده به منظور آگاه سازی وپیشگیری ازمعلولیت‌ها در خانواده‌های تحت پوشش از سوی این اداره عنوان کرد.

 

این مقام مسئول می‌گوید: ۷۰ خانوار دارای ۲ فرد معلول و ۱۵ خانواده دارای سه فرد معلول در شهرستان گتوند زندگی می‌کنند که نیازمند حمایت بیشتر هستند.

 

پروانه لک با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف این شهرستان و اقدام به خودکشی ۴۵ نفر در نیمه نخست پارسال گفت:در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ آمار خودکشی موفق در شهرستان گتوند افزایش یافت که جای نگرانی دارد.

 

رییس اداره بهزیستی گتوند به آسیب‌های اجتماعی و آمار بالای خودکشی در مناطق مختلف شهرستان‌گتوند اشاره کرد و گفت: مشکلات ناشی از فقر در برخی از مناطق کمتر برخوردار شهر گتوند و مشکلات اجتماعی زیادی در شهر‌های صالح شهر و جنت مکان و روستا‌های چم عربان و شهرک پنجم وجود دارد که باید نگاه جدی تری به این منطقه شود.

 

به گفته این مقام مسئول بیش از ۲۰۰ خانوار زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان گتوند فاقد مسکن هستند و حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مسکن ۲۵ خانوار تحت پوشش بهزیستی اختصاص یافته است.

 

پروانه لک گفت: به علت اینکه مبلغ جهیزیه اختصاص یافته به زوج‌های جوان تنها ۲۰ میلیون ریال است، آن‌ها بیشتر از تسهیلات و خدمات کمیته امداد استفاده کرده و کمتر از بهزیستی استقبال می‌کنند.

 

رییس اداره بهزیستی گتوند می‌گوید: فوریت‌های اجتماعی این شهرستان سه نیرو دارد و متاسفانه مکانی برای این مرکز در این شهرستان وجود ندارد و شاهد مشکلات زیادی در این زمینه هستیم.

 

این مقام مسئول پرونده‌های فعال بهزیستی شهرستان‌گتوند را ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده برشمرد که از این تعداد ۲ هزار نفر معلول و ۲۵۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

 

او گفت: یک هزار و ۵۵۵ نفر معلول از اداره بهزیستی این شهرستان مستمری می‌گیرند.

 

نشست بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی شهرستان گتوند با حضور محمد صادق کریمی کیا معاون توسعه اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، فرماندار گتوند، نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، نماینده استانداری خوزستان و جمعی از مسوولان محلی این شهرستان برگزار شد.

 

شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و نیز ۴۵ روستا می‌باشد.

 

  • نویسنده : نرگس راستگو