مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده ۶۸ هکتار زمین در پنج شهر این استان برای اجرای جهش تولید مسکن به محدوده شهرها الحاق شد.

به گزارش آماج خبر؛ روابط عمومی راه و شهرسازی استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از سید محمود دستغیبی افزود: این شهرها شامل امام حسن، برازجان، خورموج، کاکی و بادوله از توابع استان بوشهر هستند که برای طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری زمینی نداشتند که با پی‌گیری‌های لازم الحاق محدوده ای از زمین‌های ملی به این شهرها انجام شد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر شهرهای استان بوشهر برای تامین زمین در طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری مشکلی ندارند اضافه کرد: به این ترتیب برای شهر امام حسن ۱۰ هکتار، برازجان ۵۱ هکتار، خورموج و کاکی حدود سه هکتار و بادوله چهار هکتار در محدوده اراضی مشخص شده است.

 

دستغیبی یادآورشد: از این پنج شهر سه شهر امام حسن، کاکی و بادوله دارای طرح هادی و ۲ شهربرازجان وخورموج دارای طرح جامع هستند.

 

سید محمود دستغیبی افزود: شهر دیلم برای نخستین بار طرح جهش تولید مسکن درآن انجام می‌شود و برای این کار۱۰ هکتار زمین از زمین‌های ملی شناسائی شده که از طریق منابع طبیعی تغییر تحول شده است.

 

به گفته دستغیبی بر اساس برنامه پیشنهادی وزارت راه وشهرسازی در مدت چهارسال باید ۱۱۷ واحد مسکونی در شهر امام حسن از توابع شهرستان دیلم احداث شود که تاکنون ۲۱ نفر ثبت نام کرده اند.

 

مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهر علت استقبال نکردن متقاضیان در شهر امام حسن از طرح جهش تولید مسکن را تامین نشدن زمین عنوان کرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در راستای سیاست‌های دولت و براساس برنامه پیشنهادی کل نیاز سالانه مسکن در شهرکاکی ۴۲ واحد و نیاز چهار ساله این شهر ۱۶۸ واحد اعلام شده که تاکنون ۲۶ نفر در سامانه جهش تولید مسکن ثبت نام کرده که برای این شهر در حدود سه هکتار زمین تامین شده است.

 

  • نویسنده : آیناز آقایی