نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر: استفاده از دانش‌بنیان‌ها برای رفع محرومیت از استان بوشهر ضروری است.

به گزارش آماج خبر بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار مسئول سازمان بسیج سازندگی و جمعی از جهادگران استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر به دلایل گوناگون دچار یک محرومیت و فقر گسترده به ویژه در روستا‌ها و حواشی شهر‌ها شده است، به طوری که هرچقدر از مرکز استان دورتر می‌شویم این فقر و محرومیت گسترده‌تر می‌شود و این در حالی است که استان بوشهر، پایتخت انرژی ایران، سومین اقتصاد ایران و اولین استان در تولید درآمد سرانه است.

 

وی تاکید کرد: لازم است استان بوشهر یک سند کلان رفع محرومیت به صورت منطقه‌ای داشته باشد که برای نمونه در یک بازه زمانی بتواند به جایی برسد که مددجویان کمیته امداد این استان، همگی توانمند شده و این نهاد بدون مددجو باشد و به جای سرپرستی، فقط به حمایت افراد تحت پوشش خود بپردازد.

 

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: اگر به صورت دانش بنیان برای رفع محرومیت در استان بوشهر تلاش نکنیم، محرومیت در استان هیچ گاه برطرف نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت بسیج سازندگی برای رفع محرومیت از استان گفت: پیشنهاد می‌شود گروه‌های جهادی بسیج و سایر گروه‌های جهادی استان، در یک مجموعه با عنوان «شورای رفع محرومیت» دور هم جمع شده و با برنامه‌ریزی به انجام کار در این زمینه بپردازند که البته لازم است دولت نیز در جای خود به وظیفه خود در قبال محرومیت‌زدایی در استان عمل کند.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست