معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط قضات و با همکاری خیران، تعداد ۱۰۸ نفر از زندانیان استان اصفهان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از فارس، محمد محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان اظهار داشت: در ششمین روز از هفته قوه قضائیه که به عنوان روز ترویج صلح، سازش و اصلاح مجرمان نام‌گذاری شده حدود دویست تن از قضات دادگاه‌های تجدیدنظر و محاکم عمومی و دادسرا با حضور در زندان مرکزی اصفهان با زندانیان ملاقات نموده و پس از استماع اظهارات آنان، با بررسی درخواست و شرایط متقاضیان تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط قضات و با همکاری خیران، تعداد ۱۰۸ نفر از زندانیان استان اصفهان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های دادگستری استان اصفهان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های مدون قوه قضائیه در خصوص اصلاح مجرمان و حبس‌زدایی، دادگستری استان اصفهان با برگزاری منظم دو جلسه کمسیون عفو در هر ماه، همواره در این مسیر، گام بر می‌دارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: تاکید بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس، سرکشی به زندان‌ها و بررسی شرایط زندانیان که امید به اصلاح و بازگشت‌شان به جامعه به عنوان یک فرد مفید وجود دارد را می‌توان از دیگر اقدامات دادگستری استان در جهت کاهش تعداد زندانیان استان نام برد.

 

  • نویسنده : سارا جباری