شهردار تهران، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد درگذشت رئیس شورای اسلامی شهر یزد را تسلیت گفتند.

 


به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی در پیامی به اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار یزد و مردم این شهر درگذشت غلامحسین دشتی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: بدینوسیله درگذشته جانسوز برادر ارجمند جانباز انقلاب جناب آقای دکتر غلامحسین دشتی رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد را به شهروندان گرامی آن کلانشهر، اعضای محترم شورای اسلامی شهر، شهردار معزز و همکاران گرانقدرشان در شهرداری کلانشهر یزد و خانواده آن عزیز از دست رفته، تسلسیت عرض نموده و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم و همچنین صبر و اجر برای بازماندگان و همکاران ایشان از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران هم با تسلیت به شهردار یزد اظهار داشت: بدینوسیله اینجانب و همکارانم در این مجمع، درگذشته جانسوز جانباز دوران دفاع مقدس و خدمتگزار بسیجی و فعال فرهنگی برادر ارجمند جناب آقای دکتر غلامحسین دشتی رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد را به جنابعالی و همکاران گرانقدرتان در شهرداری کلانشهر یزد و خانواده آن عزیز از دست رفته، تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم و سلامتی و طول عمر با عزت برای جنابعالی و بازماندگان از پروررگار متعال مسالت می‌نمایم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز بدین مناسبت پیامی بدین شرح صادر کرد: خبر درگذشت جناب آقاى دکتر غلامحسین دشتی رئیس شورای شهر یزد و معلم وارسته و فاضل ارجمند و تحلیل گر مباحث سیاسی اجتماعی، موجب تأثر مردم استان یزد گردید.

ایشان که در مسئولیت‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی منشاء آثار و خدمات ارزشمند و ماندگار بود. هر جا و در هر جمعی که احساس نیاز حضور وی می‌شد برای سخنرانی و ایفاء نقش بدون هیچ چشمداشتی با نهایت تواضع حضور پیدا می‌کرد و به زبان قوم و عالمانه سخن می‌گفت و در واقع جهاد تبیین مورد تأکید و دغدغه مقام معظم رهبری را سال‌ها است که با بیان و سخنرانی‌های گسترده و نیز مقالات و نوشته‌های تحقیقی خود عملی نموده است در مناسبت‌های ملی و مذهبی مثل سیزده آبان ۹ دی، دهه فجر انقلاب اسلامی و روز قدس و… .

سال‌های متمادی مردم یزد صحبت‌ها و تحلیل‌های عالمانه اش راجع به این ایام در صدا و سیما یزد و مراسم‌های گوناگون بهره می‌بردند. وی یکی از حامیان سرسخت حا کمیت دینی در عصر غیبت امام زمان(عج) بود که بخش مهمی از عمرخود را در این راه صرف کرد.

او معتقد بود جمهوری اسلامی که محصول تلاش و فداکاری همه انبیاء و اولیاء و صالحان بویژه ائمه معصومین (ع) و علماء و فقهاء در دوران غیبت است، باید با تمام توان از آن حراست و پاسدارای نمود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد فقدان و درگذشت این شخصیت ارزشمند و ولایت مدار و فاضل را به عموم مردم دارالعباده یزد به جامعه نخبگان، به شاگردان و ارادتمندان بویژه به بستگان و خانواده ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال درخواست می‌کنیم وی را با ائمه اطهار ع و شهداء محشور گرداند.

  • نویسنده : یگانه میرجلیلی