سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمرکز بر معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی مسکن، بهبود فضای کسب و کار و ساماندهی خودرو به‌طورقطع خاصیت ضد شوک داشتند.

به گزارش آماج خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آقای قالیباف، مهدی طغیانی گفت: کشور در دو سال نخست فعالیت مجلس یازدهم با دو شوک عمده یکی تحریم‌های ظالمانه سال ۹۷ و پس‌لرزه‌های آن در سال ۹۸ و کرونا مواجه بود، به‌گونه‌ای که بر روی اقتصاد کشور بسیار مؤثر بودند و منجر به تلاطم بازار شدند. همچنین تصمیمات نادرست و نوع مدیریت دولت دوازدهم در اقتصاد، سقوط بورس در سال ۹۹ را در پی داشت، مجموعه اقتصادی دولت سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال ۹۷ شروع و دنبال و در سال ۱۴۰۰ بدون اینکه آن را تعیین تکلیف کنند رها کردند.

وی افزود: مجلس با اتخاذ تصمیمات منطقی نسبت به اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و محدود کردن احتکار مسکن و تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کرد و همچنین با تمرکز بر معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی مسکن، بهبود فضای کسب‌وکار، ساماندهی خودرو و بانکداری اسلامی را موردتوجه قرارداد و به‌طورقطع اقدامات مجلس یازدهم خاصیت ضد شوک داشت .

  • نویسنده : محمد خرم زاده