معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بر تسریع استقرار ادارات دولتی در شهرستان‌ های تازه تاسیس قم تاکید کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، سید مهدی قریشی در جلسه بررسی وضعیت استقرار ادارات در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد اظهار کرد: بیش از یکسال از ایجاد دو شهرستان جدید گذشته و انتظار می‌رفت که در این مدت ساختار شهرستانی کاملاً شکل‌گرفته باشد اما با گزارش‌های دریافتی در حال حاضر این‌گونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرستان‌ها در مردم توقع ایجاد نموده گفت: طبیعی است که با ایجاد این دو شهرستان مردم انتظار دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خود را داشته باشند و این توقع به حقی است که باید با سرعت پیگیری شود.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های پر مراجعه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و مستقر شده‌اند و باید سایر دستگاه‌ها نیز اهتمام لازم را به عمل‌آورند.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی شاخص‌های مختلفی همچون پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، پیگیری اعتبارات ملی مدنظر قرارگرفته است گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، عملکرد آنان در استقرار واحدهای شهرستانی خود و چگونگی خدمات‌رسانی به مردم می‌باشد.

قریشی اولویت اول را ایجاد ساختار و تشکیلات و مشخص شدن پست‌های سازمانی ادارات شهرستانی دانست و افزود: با توجه به اینکه در ادارات کل پست‌های بلا تصدی وجود دارد مدیران باید ساختار پیشنهادی را به همراه پست‌های بلا تصدی به وزارتخانه متبوع خود معرفی کرده و تصویب آن را پیگیری کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بر لزوم هماهنگی مدیران استان با فرمانداران شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: انتصاب مدیران واحدهای شهرستانی باید با هماهنگی و تأیید فرمانداران صورت گیرد.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی