بهرام عین اللهی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با استاندار، جمعی از نمایندگان استان و اعضا هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اربعین سال جاری با تمام توان در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر وی با اشاره به اینکه کرمانشاه از قدیم الایام دروازه عتبات عالیات بوده است، افزود: این توفیق فرصت ارزشمندی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علم و دانش و وجود اساتید مجرب دانشگاه درجه یک کشور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات نه صرفاً با پول بلکه با مدیریت و برنامه ریزی صحیح قابل رفع است.

 

عین اللهی با اشاره به توجه به بحث شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های علم و فناوری در حوزه بهداشت و درمان که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، گفت: چرا باید یکی از بهترین کارخانه‌های داروسازی کشور که در کرمانشاه قرار دارد، پنج سال تعطیل باشد.

 

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر تئوری بهترین دانشکده‌های داروسازی و داروسازان را دارد، افزود: در حوزه بهداشت و درمان توان بالقوه بسیاری داریم، اما متأسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم.

 

عین اللهی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی دانشگاه‌های علوم پزشکی صرفاً محلی برای رفع نیازهای مردم در حوزه بهداشت، درمان و دارو هستند، تاکید کرد: این کشور برای پیشرفت رشد و پیشرفت نیاز به انسان‌های فداکار در عرصه خدمت دارد.

 

وی افزود: بسیاری از وضعیت نابسامان و کمبودهای دارویی که با آن درگیر هستیم به دلیل مدیریت ناصحیح است که با برطرف ساختن آن علاوه بر اینکه می‌توان نیاز داخل را تأمین کنیم بلکه به کشورهای دیگر نیز صادرات دارو داشته باشیم.

 

عین اللهی بیان کرد: اگر در مسیر بهبود وضعیت معیوب واردات داروها حرکت نکنیم حتی در تهیه ساده‌ترین داروها که سرم است همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح دارویار در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح طی ۲ و یا سه ماه آینده بسیاری از مشکلات دارویی در کشور برطرف می‌شود اما اجرای این طرح بدون ورود دانشگاه‌های علوم پزشکی به تنهایی کافی نیست.

 

عین اللهی گفت: یک هزار بیمارستان با ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار نیروی انسانی در بخش‌های درمان و بهداشت کشور وجود دارد که متأسفانه میزان بهره وری از آنها تنها ۲۵ درصد است و برای استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت باقی‌مانده نیازمند اصلاح و بازنگری دارد.

 

وی از تسویه کامل بدهی دارویی و تجهیزات دانشگاه‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: محل اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرمانشاه یادآور غیور مردان و زنانی است که در دفاع مقدس شجاعانه حماسه‌های زیادی را خلق کردند عنوان کرد: کرمانشاه مهد فرهنگ بوده و بر این اساس انتظار بیشتری از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این استان وجود دارد تا با عملکرد انقلابی برای اقدامات و برنامه‌ها خود پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

  • نویسنده : محمد طاها شریفی