نماینده تفت و میبد در مجلس: مدیریت بحران استان یزد با وجود همه بحران‌ها تقریبا هیچ بودجه‌ای ندارد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید جلیل میرمحمدی، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: میزان آمادگی دستگاه‌های استان یزد در زمان بروز سیل خوب بود، اما وقتی دست‌ها خالی باشد و در بدیهی‌ترین مسائل بحران، تجهیزات و اعتبارات نداشته باشند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی بر لزوم پرداخت خسارت مردم در اولین فرصت برای ضربه نخوردن نگاه مردم به حاکمیت و نظام تأکید کرد و افزود: سیلی به این حجم آمده، اما هنوز هیچ اعتباری در اختیار ندارند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس خواستار بررسی بحث قصور مدیریتی در ۴۰ سال گذشته توسط دستگاه قضا شد و اظهار داشت: احیای رودخانه یزد نیز باید به عنوان یک اولویت مهم مدنظر مسئولان باشد.

وی بیمه محصولات کشاورزی را یک بازی توصیف کرد و ادامه داد: بیمه‌ها با کشاورزان شفاف نبوده و میزان خسارت پرداختی توسط آن‌ها در مقابل پول‌هایی که دریافت می‌کنند، بسیار ناچیز است.

میرمحمدی با اشاره به آسیب جدید باغ‌های پسته در میبد و باغ‌های انار در تفت گفت: برخی افراد خیر بودند، اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته که علت آن هم بی برنامگی است.

نماینده تفت و میبد با بیان اینکه خشکسالی هم آسیب‌های متمادی ۱۴ تا ۱۵ ساله به کشاورزان زده است، افزود: در حالی که اصرار داریم، بگوییم که درصدد حفظ روستا‌ها هستیم، اما کسی از کشاورزان حمایت نکرده و کشاورز آسیب دیده رها شده است.

میرمحمدی ادامه داد: باید برای رودخانه‌های موجود در استان یزد دیوار ساحلی ایجاد شود، ولی اراده‌ای برای حفظ این رودخانه‌ها وجود ندارد.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان