مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد جزیره خارگ پس از چهار سال وقفه با تلاش متخصصان داخلی در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

به گزارش آماج خبر؛ عباس غریبی به سفر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به پایانه نفتی خارگ و دستور وی برای تقویت شاخص‌های عملیاتی صادرات نفت از این پایانه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ در اولویت قرار گرفت و ظرف مدت سه ماه این مهم محقق شد.

 

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارگ، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد دوباره در سرویس عملیاتی قرار گرفت و دو نفتکش پهن پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

 

عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهارسال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه‌های ۱۲ و ۱۵ برای اجرای طرح تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این طرح به دلایل متعدد ناتمام ماند.

 

وی ادامه داد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و افزایش فروش و صادرات نفت خام کشور در ماه‌های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ، این پهلوگاه ظرف مدت سه ماه ایمن‌سازی و آماده بهره‌برداری شد و دو فروند نفتکش صادراتی از نوع VLCC در این پهلوگاه بارگیری خود را شروع کردند.

 

غریبی عنوان کرد: با راه‌اندازی این پهلوگاه، توان عملیاتی صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارگ یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

 

وی با تقدیر تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، بیان کرد: با تکیه بر توان و تجربه متخصصان داخلی و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات لازم برای تکمیل تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد در اولویت کاری قرار گرفته است.

 

رییس پایانه نفتی خارگ نیز گفت: پهلوگاه ۱۲ اسکله آذرپاد به منظور تعمیرات اساسی در تیرماه ۹۹ تحویل پیمانکاران داده شد که بعد از جداسازی و تعمیرات بخشی از تجهیزات، حدود ۶ ماه قبل به دلایلی پیمانکار موفق به انجام کار نشد و پهلوگاه نیمه کاره رها شده بود.

 

سید ابراهیم حسینی افزود: با تاکید مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و تلاش نیرو‌های متخصص پایانه نفتی خارگ نسبت‌به تسریع در راه‌اندازی و عملیاتی کردن پهلوگاه ۱۲ در کمتر از سه ماه اقدام شد.

  • نویسنده : نرگس حیدری