مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: از ابتدا سال ۱۴۰۰ تا به امروز ما با کمک خیرین مردمی توانسته‌ایم درآمد های نقدی خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۲ میلیارد تومان برسانیم و این مبلغ باعث شده است زخم های زیادی از جامعه درمان شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، محسن مسعودیان راد در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان‌ قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، کمیته امداد را با تفکراتی در راستای اندیشه‌های قرآنی بنا نمود تا به محرومین سراسر کشور رسیدگی شود و اقدامات همه دستگاه‌ها باید مبنی بر این باشد که فقر در جامعه ریشه کن شود.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی فقر به گونه‌ای بود که زمامداران و حکومت ظالم پهلوی این فقر را در جامعه تزریق کرده بودند و هیچ تلاشی برای رفع آن انجام نمی‌دادند اما بعد از انقلاب اسلامی جنس فقر عوض شد و مسئولان ما در همه بخش‌های کشور در تلاش هستند تا با عمل به دستورات قرآن و امام خمینی (ره) فقر در جامعه را از بین ببرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد: در گام اول انقلاب اقدامات مهم و بزرگی برای مبارزه با فقر صورت گرفت اما حالا در گام دوم انقلاب فقری که در جامعه حاکم است از نوع فقر نوین است و نمی‌توان این موضوع را با شیوع‌های قدیمی رفع کرد.

وی افزود: فقر نوین نیاز به نسخه درمانی نوین دارد، متولیان فقر زدایی در جامعه ما باید مجتهدین فقرشناسی باشند و فقر نوین امروزه با مشکلات زیادی همچون ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی همراه است.

مسعودیان راد تصریح کرد: از ابتدا سال ۱۴۰۰ تا به امروز ما با کمک خیرین مردمی توانسته ایم درآمد های نقدی خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۲ میلیارد تومان برسانیم و این مبلغ باعث شده است زخم های زیادی از جامعه درمان شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در مورد آمار ایتام و طرح محسنین گفت: در بحث ایتام یک هزارو ۷۱۷ یتیم زیر پوشش قرار گرفتند و حدود ۴ هزار و ۹۱ نفر در طرح محسنین که مربوط به افراد بد سرپرست است زیر پوشش هستند.

وی افزود: در دوران گذشته مشکل ما بی‌سرپرستی افراد بود اما اکنون مشکل اصلی بد سرپرستی افراد است، از تعداد بی‌سرپرستان ما هر سال کاسته شده و به آمار بد سرپرستان اضافه می‌شود که این مشکل اساسی برای ما ایجاد نگرانی کرده است.

مسعودیان راد ادامه داد: اگر به جامعه محسنین توجه نشود همین افراد و یا کودکانی که اکنون بد سرپرست هستند در آینده تبدیل به بمب‌هایی می‌شوند که می‌توانند جامعه ما را به سمت نابودی بکشانند و این موضوع ریشه در طرد اجتماعی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در رابطه با برنامه‌های این مجموعه در سال جدید بیان کرد: تمرکز ما در گذشته بر روی مشاغل‌خانگی و کوچک بود اما در سال ۱۴۰۱ کانون‌های اشتغال و کارآفرینی و صاحبان مشاغل کلان را نیز مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: افرادی که صاحبان مشاغل‌کلان هستند بازار و بازاریابی را به درستی می‌شناسند و اگر فعالیت‌های آن‌ها تقویت شود، نیازشان به نیروی انسانی افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود افراد زیادی صاحب شغل شوند.

مسعودیان راد گفت: مسئله مسکن و درمان افراد زیر پوشش همچنان با جدیت در حال پیگری است، برای ودیعه مسکن وام‌هایی را با همکاری بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم و برای افرادی که نیازمند خانه هستند ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ساخت، مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ۷۰۰ جهیزیه برای نیازمندان در نظر گرفته شده که تا چند روز دیگر باقیمانده آن میان افراد توزیع می‌شود، علاوه بر جهیزیه پسران و دخترانی که در مرحله ازدواج هستند مشاوره خانواده و مشاوره مشاغل در نظر گرفته شده است تا مشکلات احتمالی مانند طلاق رخ ندهد.

مسعودیان راد در پایان نشست تصریح کرد: من و همکارانم در مجموعه کمتیه امداد امام خمینی (ره) خادم ملت هستیم و از هیچ تلاشی برای کمک به نیازمندان دریغ نمی‌کنیم، درب این اداره بر روی همه افراد نیازمند باز است و در طول شبانه‌روز حتی خارج از ساعات اداری ما مشغول خدمت‌رسانی هستیم و این اطمینان خاطر را به مردم شریف می‌دهیم که با کمک خیرین نیکوکار که در این مدت یار و یاور ما بوده‌اند در حد توان و با تمام بضاعت در راستای حل مشکلات تلاش کنیم.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو