به گزارش آماج خبر، از ابتدای سال تاکنون ۱۴هزار و ۴۷۵ مداخله تخصصی با تلاش نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی، برای گروه‌های هدف انجام شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت:مراکز اورژانس اجتماعی از جمله مراکز تخصصی بهزیستی هستند که در زمینه آسیب‌های اجتماعی برای گروه‌های هدف همچون کودک آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، همسر آزار دیده و افراد دارای اختلافات حادخانوادگی به ارایه خدمات می‌پردازد.

 

محمد رضا عباسی ادامه داد: خدمات تخصصی این مراکز شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناختی، روانپزشکی، بهداشتی و درمانی، خدمات حقوقی و آموزشی و تربیتی برای گروه‌های هدف امور آسیب‌دیدگان است.

 

وی بیان کرد: ویژگی‌های مهم تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن در برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی مدنظر است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان نشود و رویکرد مددکاری فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

 

محمد رضا عباسی هدف اصلی اورژانس اجتماعی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: افراد می‌توانند به صورت خود معرف و یا معرفی از طریق مراجع قضایی و انتظامی به مرکز مراجعه و از خدمات این مرکز به صورت رایگان و شبانه روزی بهره‌مند شوند.

 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت و ارایه خدمت مراکز اورژانس اجتماعی در ۲۱ شهرستان خوزستان گفت: ۲۴ خودروی اورژانس اجتماعی در استان در حال ارائه خدمت می‌باشند.

 

وی ادامه داد: بیشترین تماس‌های ثبت شده در مرکز اورژانس اجتماعی شامل تماس‌هایی با موضوع اختلافات حاد خانوادگی و انواع خشونت (کودک آزاری، همسرآزاری و…) است و شهروندان می‌توانند از طریق تماس باشماره ۱۲۳ از خدمات رایگان مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده