رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب (نوروسرجری) با تلاش تیم پزشکی این بیمارستان، موفقیت آمیز انجام شد.

روابط عمومی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه به نقل از دکتر محمدعلی دریانورد افزود: این عمل موفقیت آمیز روی یک خانم که از ناحیه مهره‌های کمر دچار شکستگی شده بود با حضور تیم بیهوشی و کادر اتاق عمل و جراح مغز و اعصاب دکتر هادی نوذری با موفقیت انجام گرفت.

 

وی اظهارداشت: نبود جراح مغز و اعصاب یکی از معضلات بزرگ شهرستان بود که با توجه به آمار بالای تصادفات و مشکلات مغزی، مراجعان به‌ ناچار به شهرهای اطراف اعزام می‌شدند که مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می‌شد.

 

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه بیان کرد: با پیگیری و رایزنی‌های بسیار زیاد، یک پزشک جراح مغز و اعصاب در این مرکز جذب شد و با فراهم شدن تجهیزات اولیه، شروع بکار کرد.

 

وی گفت: با همکاری موثر خیران حوزه سلامت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در صدد رفع سایر نواقص تجهیزاتی برای انجام عمل‌های تخصصی‌تر در این حوزه هستیم.

 

جراح مغز و اعصاب بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: اولین بیماری که در این بیمارستان جراحی شد خانمی ۴۵ ساله بود که در اثر ضربه، دچار شکستگی مهره‌های کمر شده بود.

 

دکتر هادی نوذری افزود: در این عمل، مهره‌ها جااندازی شد و سایر مراحل عمل نیز با موفقیت انجام گرفت و در زمان حاضر بیمار با حال عمومی پایدار در بخش تحت نظر است.

 

وی بیان کرد: امیدواریم با تسریع در روند خرید تجهیزات موردنیاز، هر چه زودتر شاهد تکمیل تجهیزات تخصصی در این حوزه باشیم تا بتوانیم عمل‌های بیشتر و تخصصی‌تری را در سطح شهرستان انجام داده و اعزام بیماران به سایر شهرها را کاهش دهیم.

 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ بیمارستان است.

 

 

 

  • نویسنده : نرگس حیدری