رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی گفت: هیأت‌های ورزشی مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها بازوی توانمند فدراسیون هستند و ما روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مازیار ناظمی رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، طی سخنانی اظهار کرد: هیأت‌های ورزشی مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها بازوی توانمند فدراسیون هستند و ما روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم، این فدراسیون از لحاظ هزینه ورزشی یکی از رشته‌های پرهزینه محسوب می‌شود ولی در مقابل جوان‌پسند و برای افراد پُرانرژی است.

 

وی افزود: فدراسیون در دو بخش حرفه‌ای و همگانی فعالیت می‌کند؛ در بخش حرفه‌ای با برگزاری مسابقات مختلف چرخه این ورزش در ایران عزیز را به حرکت در می‌آوریم اما یکی از اهداف ما فرهنگ‌سازی و آموزش‌های متعدد در بخش همگانی و عموم مردم است تا بتوانیم در کاهش آمار سالیانه ۱۷ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای سهمی داشته باشیم.

 

ناظمی اظهار کرد: بخش دیگر فعالیت‌های فدراسیون مرتبط با توسعه زیرساخت‌ها است؛ این موضوع مورد تاکید شخص وزیر ورزش بوده و در این راستا کمک‌های بسیاری هم به ما شده است و ما موفق شدیم روشنایی پیست آزادی را بعد از ۳۰ سال راه‌اندازی و تبدیل به ۳ شیفت کنیم. یکی دیگر از اهداف ما این است که جوانان را به سمت ورزش سوق دهیم تا آن‌ها انرژی خود را در محیط امن ورزش تخلیه کنند.

 

وی در خصوص تعامل فدراسیون با وزارت ورزش گفت: تا به حال ارتباط خوبی با وزارت ورزش داشته‌ایم و وزارت‌خانه به عنوان نهاد بالادستی حامی فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی بوده است، مشکلی در این زمینه نداریم و تعامل مفیدی داشته‌ایم.

 

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی با اشاره به اعزام نفرات به مسابقات برون‌مرزی گفت: در یک سالی که بنده به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده‌ام؛ بعد از حدود ۴۰ سال موفق شدیم ۲ ورزشکار بانو و یک ورزشکار آقا به مسابقات برون‌مرزی اعزام کنیم که اتفاق خوبی در تاریخ موتورسواری و اتومبیل‌رانی کشور بوده است.

 

ناظمی در ادامه گفت: از سید کاظم صالحی رئیس سابق هیأت موتور سواری و اتومبیل‌رانی استان قم تشکر می‌کنم که ۱۲ سال هدایت این مجموعه را به عهده داشتند و اقدامات خوبی هم انجام دادند اما هر حوزه مدیریتی نیازمند نیروی جوان و مستعد است تا بتواند به اهداف خوبی دست یابد؛ انتصاب محمد عقیلی به عنوان رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان قم را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این نیروی جوان بتواند اقدامات موثری را انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب تاکید کرده که باید به جوانان فرصت داده شود؛ انگیزه و نشاط جوانان باعث می‌شود تا به کار سرعت بخشیده شود و به نوعی هوای تازه وارد مجموعه شود.

 

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی گفت: استان قم ظرفیت خوبی در بحث موتورسواری و اتومبیل‌رانی دارد که رئیس جدید هیأت می‌تواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند و ما هم به عنوان نهاد بالادستی حامی این هیأت خواهیم بود، از شما خبرنگاران نیز می‌خواهم پیگیر برنامه‌های رئیس هیأت استان قم باشید و ضمن اینکه اقدامات خوب وی را انعکاس می‌دهید اگر نیاز به نقد بود به درستی و عادلانه این هیأت را نقد کنید.

 

وی اضافه کرد: در مقابل رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی هم باید فرصت نقد را به خبرنگاران بدهد و در راستای رفع ضعف‌های خود از این انتقاد‌ها استفاده کند، به نظر من نقد کارشناسان و خبرنگاران می‌تواند مسیر درست را به مدیر نشان دهد.

 

ناظمی در پایان گفت: در یک سال اخیر در استان قم تنها مسابقات راند دوم آفرود را برگزار کردیم و توقع داشتیم هیأت موتورسواری و اتومبیل‌رانی کمک بیشتری به ما کند اما این اتفاق رخ نداد ولی امیدواریم در این دوره مدیریت جدید قم میزبان مسابقات مختلف کشوری باشد.

  • نویسنده : مریم سعادت‌کاظمی