مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت:با اعتباری بالغ بر ۶ و نیم میلیارد تومان و با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان طرح هوشمندسازی آبیاری در مزارع هرمزآباد سمیرم اجرا می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاج‌عابدی در حاشیه مراسم آغاز طرح آبیاری هوشمند در مزرعه هرمز‌آباد سمیرم گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی هرمزآباد سمیرم یکی از تعاونی‌های موفق است که در سال‌های متوالی رتبه‌های کشور و استانی در حوزه‌های مختلف کسب کرده است.

او در مورد ویژگی‌های اعضا و مسئولان این شرکت تعاونی می‌گوید: پیشگام بودن در اجرای سیاست‌های کشور و وزارت جهاد کشاورزی، دارا بودن کشاورزان و مسئولان خبره از ویژگی‌های این شرکت تعاونی محسوب می‌شود و این ویژگی‌ها موجب توفیق این شرکت در موضوعات مختلف شده و تعاونی نمودن تولید را به خوبی در این شرکت شاهد بوده‌ایم.

حاج‌عابدی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از تولید‌کنندگان، گفت: تولیدات نیز با استفاده از دانش روز انجام شود.

تمامی مزارع هرمز‌آباد سمیرم، مجهز به سیستم آبیاری نوین است و به همین جهت باید همکاری‌ها پر رنگ‌تر و موانع اجرای سامانه‌های هوشمند کشاورزی برداشته شود تا شاهد افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها باشیم.

به گفته او استان اصفهان رتبه اول را در اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در کشور دارد.

حاج‌عابدی گفت: برنامه ریزی کردیم که در سطح ۵۳۰ هکتار با مشارکت و حمایت معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت هوشمند آبیاری در سطح مزارع تحت پوشش هرمز آباد سمیرم اجرا کنیم.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ و نیم میلیارد تومان با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا می‌شود، از این مبلغ ۴ و نیم میلیاردتومان بلاعوض از محل اعتبارات ملی معاونت آب و خاک جهاد و کشاورزی تامین می‌شود.

او می‌گوید: همه دستگاه‌هایی که امکان دارند کمک کنند تا این پروژه با موفقیت اجرا بشود و الگویی برای مناطق دیگر شود.

پروژه مدیریت هوشمند آبیاری در استان‌های دیگر هم اجرا شده، اما این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های در حال اجرا در سطح کشور است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: در مرحله بعد برنامه هوشمند سازی در مدیریت تغذیه، آفات و بیماری‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان