بعد از دوسال رکود در سفرهای نوروزی مردم در نوروز امسال به رسم دیرین ایرانیان سفرهای نوروزی خود را از سر گرفته اند، در این بین بندر گناوه،به عنوان قطب گردشگری جنوب ایران با ورود مسافرین و گردشگران بسیاری روبرو گردیده است بطوریکه در ساعات اولیه دومین روز فروردین خیابان های شهر گناوه مملو از وسایل نقلیه شده و پلیس مجبور به بستن بعضی معابر اصلی شد.

به گزارش آماج خبر؛ بنظر می رسد مدیران محترم سفر شهرستان اصلا آمادگی این سفرها را نداشته و کمترین تمهیدی برای ورود وسایل نقلیه در خیابان های شهر دیده نشده است!

از همین رو با اولین ترافیک شدید در شهر ، و برای فرار از وضعیت موجود اولین پیامی که از سوی دوستان صادر می شود این است که “ظرفیت شهر کامل شده است” و بعضا هموطنان را تشویق رفتن به شهرهای دیگر می کنند! این یک خبر نادرست است که بعضی از رسانه های محلی و فعالان اجتماعی نیز نشر داده اند!

دوستان عزیز ظرفیت شهر کاملا نشده این مدیریت سفرهای نوروزی شهرستان است که برای وضعیت موجود برنامه ندارد!

عدم وجود پارکینگ های مدیریت شده دائم و موقت در شهر یکی از مهمترین معضلات سالهای اخیر گناوه بوده که متاسفانه در نوروز امسال هم به چشم آمده است.

علیرغم تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی، کمبود نیروهای راهور در شهر گناوه به خوبی محسوس و هویداست و به غیر از میدان امام هیچ نقطه دیگر شهر اثری از مامورین راهور نیست!

عدم وجود کمپینگ های متعدد در نقاط مختلف شهر عملا مسافران را به مرکز شهر گسیل می دارد که مشخص است با این شرایط خیابان های منتهی به مرکز شهر با ترافیک شدید روبرو می شوند!

-عدم وجود کیوسک ها یا چادرهای اطلاع رسانی در خیابان های ورودی و نقاط مختلف شهر کاملا به چشم می آید.

فرجام سخن اینکه مدیریت سفر شهرستان گناوه هیچ برنامه ای برای اسکان مسافران و گردشگران در نقاط مختلف شهر نداشته است.

یقینا اگر با مدیریت صحیح و استقرار مامورین رانندگی و دیگر مسولین مدیریت سفر در نقاط مختلف شهر مسیرهای مختلفی پیش روی مسافران گذاشته شود بندر مهم گناوه می تواند دو برابر این ظرفیت از مسافرین را پذیرا باشد.

  • نویسنده : الهه مهرپرور