معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشت به آموزش حضوری به عنوان موضوعی مهم از ابتدای امسال مطرح و اجرایی شد گفت: آموزش حضوری با دو سال وقفه مواجه بود و بعد از ۲۵ ماه از سرگرفته شد و با استقبال والدین و دانش آموزان همراه بود به گونه‌ای که بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور یافتند.

به گزارش آماج خبر،  محمدمهدی کاظمی در نشستی خبری به مناسبت هفته مشاغل با بیان اینکه در راستای اجرای سندتحول بنیادین و سندتحول دولت نیازمند توسعه همکاری با رسانه‌ها هستیم گفت: مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف برای ایفای نقش شان در اجرای سندتحول بنیادین ضروری است.

 

وی افزود: بازگشت به آموزش حضوری به عنوان موضوعی مهم از ابتدای امسال مطرح و اجرایی شد. آموزش حضوری با دو سال وقفه مواجه بود و بعد از ۲۵ ماه از سرگرفته شد و با استقبال والدین و دانش آموزان همراه بود به گونه‌ای که بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور یافتند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نیست گفت: با افت یادگیری در دوران کرونا روبه رو شدیم که مختص ما نبود و همه دنیا مبتلابه آن شدند. علی رغم همه تلاش‌های معلمان، به علت ماهیت آموزش‌های غیرحضوری این اتفاق رخ داد. برنامه‌های جبرانی باید پیش بینی می‌شد.

 

کاظمی ادامه داد: تلاش کردیم در ۴۵ روز باقی مانده از سال تحصیلی اقداماتی را انجام دهیم تا بخشی از عقب ماندگی ها جبران شود. برنامه ریزی‌هایی نیز انجام شده و امید است با حمایت دولت برای دانش آموزانی که دچار افت یادگیری شده‌اند در برخی دروس در تابستان دوره‌هایی داشته باشیم.

 

وی به شعار سال جاری «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: باید برای تربیت نسلی پویا و خلاق برنامه‌ریزی کرده و سواد اقتصادی دانش آموزان و مهارت‌های کارآفرینی آنها را تقویت کنیم و به دنبال تربیت چندساحتی باشیم. دوساحت تربیت علمی و فناورانه و تربیت اقتصادی به شعار سال مرتبط است و در معاونت متوسطه با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود چون پژوهش سراهای دانش آموزی در تلاشیم تا بتوانیم اهداف مدنظر را در این راستا محقق کنیم.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به هدف گذاری برای توسعه قطب‌های علمی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: جشنواره هایی چون جوان خوارزمی، المپیادها و دیگر جشنواره‌های علمی می‌توانند بستری برای تحقق شعار سال باشند.

 

وی بر ضرورت هدایت تحصیلی صحیح دانش آموزان تاکید و اظهار کرد: تصویب نظام جامع مشاوره در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از سوی وزیر آموزش و پرورش بستری را برای یک هدایت تحصیلی مناسب فراهم می‌کند. بر این اساس شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان باید به درستی اتفاق بیفتد.

 

 

  • نویسنده : زهرا دشت بوری