رئیس پارک علم و فناوری یزد از فعالیت ١٢٢ شرکت دانش بنیان در یزد خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب الله میر غفوری عصر سه شنبه در نشست ستاد فناوری و اقتصاد دانش بنیان یزد که با حضور معاون علم وفناوری ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه یزد دومین شهر تاریخی جهان و اولین شهر ثبت شده جهانی است و رتبه های برتر در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری کسب کرده و ۲۸سال متوالی رتبه اول کنکور را دارد اظهار داشت: برخی از جامعه نخبگان استان به دانشگاه های برتر کشور ارسال شده که سهم استان خوب است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان دومین پارک کشور است که تاسیس شده و دارای پنج پردیس و ۱۵ مرکز اقماری دارد و ۳۷۰ شرکت فناوری در پارک مستقر هستند که طرح جامع پارک در مساحت ۶۷ هکتار آماده شده است.

میرغفوری با بیان اینکه کارخانه نوآوری استان یزد یک کار نواوری و خلاقانه بوده تصریح کرد: در این کارخانه در حال حاضر ۶ شتابدهنده مستقر شدند و شتابدهنده های دیگر در جاهای دیگر مستقر شدند و حدود ۸۰ هزار دانشجو داریم و دانشگاه یزد جزو هشت دانشگاه برتر کشور هستند.

وی ادامه داد: رتبه دوم در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و رتبه ۲ در زیرساخت دسترسی به اطلاعات داده را داریم و ۱۲۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که نسبت به جمعیت رتبه پنج و از لحاظ تعداد رتبه هفت در کشور است.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان