به گزارش آماج خبر، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی همبستگی کشورهای اسلامی که در روز های ۱۹ الی ۲۲ مرداد ماه در شهر قونیه ترکیه برگزار شد ، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران که با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقه ها به میدان رفته بودند ، به […]

به گزارش آماج خبر، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی همبستگی کشورهای اسلامی که در روز های ۱۹ الی ۲۲ مرداد ماه در شهر قونیه ترکیه برگزار شد ، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران که با نفرات دوم و سوم خود در این مسابقه ها به میدان رفته بودند ، به ۱۶ مدال شامل ۸ مدال طلا ، ۳ مدال نقره و ۵ مدال برنز دست یافتند.

کسب ۷ مدال از ۹ مدال تیم کشتی آزاد و ۲ مدال از ۷ مدال تیم کشتی فرنگی ، سهم پهلوان های مازندرانی بود.

در رقابت‌های کشتی آزاد ، تیم ایران توسط علی سوادکوهی (ساری) در وزن ۷۹ کیلوگرم، احمد بذری (گلوگاه) در وزن ۹۲ کیلوگرم ، مجتبی گلیج (تنکابن) در وزن ۹۷ کیلوگرم ، سیدمهدی هاشمی (جویبار) در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و حسین_ابوذری (ساری) در وزن ۷۰ کیلوگرم ، محمدصادق فیروزپور (جویبار) در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند .

در کشتی فرنگی نیز علی‌اکبر یوسفی (بابل) در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و مهدی بالی (نوشهر) در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

آقایان همت مسلمی در کشتی آزاد و عادل بالی‌تبار در کشتی فرنگی ، بعنوان مربی ، تیم‌های ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کردند.

  • نویسنده : محمدکاظم اوژن