مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: مزار ۱۳ شهید گمنام در استان نیازمند تزریق اعتبار برای احداث یا تکمیل یادمان هستند

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته سرهنگ محمدحسین فولادی از ۱۳ آرامگاه شهید گمنام هفت مورد تنها یک سنگ قبر بر روی مزار شهید نصب شده و به طور کامل نیازمند احداث یادمان است.

او می گوید: برای ۶ مورد دیگر یادمان احداث شده، اما تکمیل نیست و روند احداث این یادمان‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته فولادی برای احداث یا تکمیل یادمان این شهدای گمنام حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه براورد شده است که در صورت تخصیص، یادمان شهدا تکمیل خواهد شد.

او می گوید: متولی احداث، مرمت و نگهداری یادمان شهدای گمنام مدفون در آرامستان‌های عمومی، چون بهشت رضای (ع) شهر ایلام بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اما حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولی یادمان شهدای خارج از آرمستان هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: هم اکنون دهستان‌های سیوان (میشخاص) از توابع شهرستان ایلام و کل کل آسمان آباد زنجیره علیا از شهرستان چرداول متقاضی دفن شهید گمنام هستند که روند تقاضای آن‌ها در دست بررسی است.

استان ایلام دارای ۳۷ یادمان و ۷۸ شهید گمنام است که هفت یادمان ملی دوران دفاع مقدس دارای شهید گمنام و ۱۹ یادمان نیز فاقد شهید گمنام است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی