در جشن گلریزان نیکوکاران یزدی، مبلغ ۱۹ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

به گزارش آماج خبربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، درسیزدهمین جشن گلریزان یزد، مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقد، مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان در قالب چک و مبلغ ۵۷۵ میلیون تومان و در مجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی خیران، صنعتگران و نیکوکاران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان یزد اهدا شد.

در این آیین مهران فاطمی استاندار یزد گفت: یکی از زیباترین نتایج برگزاری این گونه آیین‌ها اهدای لبخند و شادی به فرزندان، مادران و همسرانیست که سرپرست خانواده شان به دلایل وقوع جرائم غیر عمد و ناآگاهی از قانون در زندان  به سر می برند.

فاطمی افزود: آثار و نتایج کمک به زندانیان جرائم غیر عمد بعد‌های متفاوتی دارد که از مهمترین و بهترین آن‌ها می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین، گفت: بعد از ادای فرائض، مهمترین چیزی که موجب نزدیکی به خداوند متعال می‌گردد خدمت به مردم است و یکی از بهترین خدمات کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد غیر بزه کار است.

دهشیری گفت: با اجرای طرح طبقه بندی، محکومینی با مدت زمان حبس بالا از متهمینی که به دلایل نداشتن قرار در مدت زمان کوتاه به زندان ورود کردند تلاقی ندارند، اما به دلیل نبود مکان و محدودیت در اعتبارات زندان امکان طبقه بندی و تفکیک بین محکومین مالی و کیفری وجود ندارد، لذا برگزاری این گونه جشن‌ها و آیین‌ها با حضور خیران و صنعتگران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار نیاز است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۱۹۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال‌های گذشته گفت: از این تعداد آزاد شده تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه استان صورت گرفته که این خود نشان از زحمت شبانه روزی پرسنل این ستاد دارد.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که دستگاه قضایی در سند تحولی خود دارد ،موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندانها  که این موضوع وابسته به موضوع افزایش مهارت آموزی است، زیرا با فعالیت در این موضوع میتوان تا حد بسزایی از این آسیب‌ها کاهش داد.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد هم در این آیین گفت: در سالجاری بیش از شصت زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک خیران هستند.

عظیمی افزود:برای آزادی این تعداد زندانی به شانزده میلیاردتومان نیاز است.

  • نویسنده : فاطمه شایق