معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک سامانه بارشی در این استان از بعدازظهر دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا صبح چهارشنبه منجر به بارش برف و باران و یخبندان می‌شود.

معصومه نوروزی افزود:این سامانه از بعدازظهر روز نوزدهم دی‌ماه از مناطق جنوبی استان وارد می‌شود و تا شب تمامی مناطق را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای لردگان، خانمیرزا، فلارد، بخش‌هایی از بروجن، کوهرنگ و کیار است و در سایر مناطق از شدت کمتری برخوردار است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای صبح چهارشنبه کولاک برف و پدیده مه گرفتگی پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پایانی هفته کاهش محسوس دما شکل می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه بارش‌های ناشی از این سامانه از میزان بالایی برخوردار نیست، افزود: با این وجود به سبب اختلال در تردد جاده‌ای هشدار سطح نارنجی صادر شده است و می‌طلبد دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صبح روز دوشنبه کوهرنگ و بن با ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه‌های استان گزارش و شهرکرد با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه مراکز استانهای کشور ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.