هیات تجاری اقتصادی از کشور عراق از تعدادی واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام بازدید کردند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام روز دوشنبه در حاشیه این بازدید گفت: این هیات تجاری اقتصادی ۲۱ نفره متشکل از رئیس اتاق بازرگانی تجار و بازرگانان و تولیدگران استان دیاله عراق است که به دعوت رسمی اتاق بازرگانی ایلام به این استان سفر کرده اند.

شعبان فروتن آشنایی این هیات تجاری – اقتصادی با ظرفیت های تولیدی ، اقتصادی و تجاری ایلام را از جمله اهداف بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان ذکر کرد.

وی ادامه داد: این بازدیدها فرصت مطلوبی را برای معرفی توانمندی های اقتصادی، تولیدی و تجاری ایلام را به هیات عراقی برای تبادل و گسترش صدور کالای تولیدی استان را به کشور همسایه فراهم می کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: این هیات از سه واحد صنعتی – تولیدی شهرک صنعتی شباب و همچنین کارخانه سیمان ایلام بازدید کردند.

فروتن با اشاره به اینکه بازارچه جدید هلاله شمالی در روبروی استان دیاله عراق واقع شده است، تاکید کرد: تلاش می شود ارتباط موثر و قوی بین فعالان اقتصادی این استان با دیاله عراق به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بازارچه هلاله شمالی فراهم شود.

وی یادآور شد: ایلام یکی از مهم ترین کانون های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به عراق بوده به نحوی که پارسال یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار کالا از طریق این استان به کشور همسایه صادر شده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی