روسای سازمان‌های دانش‌آموزی استان خراسان رضوی، فارس و قم تفاهم نامه همکاری فعالیت‌های هدفمند برای تسهیل در فرایند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را امضا کردند.

به گزارش آماج‌خبر روسای سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌های خراسان رضوی، فارس و قم امروز در شهر شیراز در نشستی با عنوان «نوجوانان حرم» که با حضور روسای سازمان‌های دانش‌ آموزی مناطق ۵۹ گانه استان فارس همراه بود، تفاهم نامه‌ای مبنی بر همکاری و طراحی فعالیت‌های هدفمند برای تسهیل در فرایند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان کشور را امضا کردند.

 

«مرتضی کریمی» رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، هدف از برگزاری این نشست و امضای سند همکاری را انتقال تجربیات و همکاری متقابل سازمان دانش‌آموزی سه استان مذهبی ایران اسلامی دانست و افزود: در فصل جدید فعالیت‌های تربیتی سه استان و در آستانه سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی، با امضای این تفاهم نامه‌ بنا داریم ویژه برنامه‌های مختلفی با محوریت سه حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام ویژه نوجوانان و جوانان رقم بزنیم.

 

کریمی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که آغاز و شروع این همکاری‌ها از مشهد سه شهید دانش آموز حرم مطهر شاهچراغ علیهم‌السلام و از شیراز است تا انشاءالله شاهد فعالیت‌های تربیتی ویژه‌ای در راستای اهداف سند تحول بنیادین برای نوجوانان باشیم.

 

وی با اشاره به بندهای تفاهم نامه، گسترش پژوهش های تخصصی تربیت اجتماعی با هم‌افزایی، برگزاری مانور تشکیلاتی مشترک، گسترش برنامه زیارت اولی‌ها، تبادل تجربیات طرح خدام نوجوان حرم در سه استان مذهبی را از محور های در دست اجرای این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

 

طی ادامه این نشست رئیس سازمان دانش‌آموزی قم «سیدعلیرضا دادمرزی»، نیز ضمن تقدیر از میزبانی فارس اظهار کرد: در عرصه‌های تربیتی کاری که باید در دستور کار قرار بگیرد این است آرم ها را رها کرده و به آرمان‌ها برسیم.

 

«دادمرزی» ادامه داد: این تفاهم و همکاری برای جوانان و نوجوانان در سطح کشور بی‌سابقه است و نوید دهنده تربیت تمام ساحتی دانش آموزان سه استان خواهد بود، امید داریم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها فعالیت‌ها را به بهترین شکل برای دانش‌آموزان پیش ببریم.

 

وی با تاکید بر غیرت و هویت ملی در جامعه جوانان گفت: ما باید مفهوم غیرت را برای دانش‌آموزان تبیین کرده تا ایشان را با مفاهیم هویتی و تربیتی همسو نماییم؛ اولین عنصر غیرت، هویت است و این شناخت و هویت نسبت به آموزه هایی که ما در این سه مضجع شریف داشته و میتوانیم بدان تمسک جوییم.

 

رئیس سازمان دانش‌آموزی قم، با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی در ساحت های تربیتی در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه انشاءالله بتوانیم برای فرزندان این مرز و بوم به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دست واحد باشیم.

 

طی این نشست «حجت رضازاده» رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی، ضمن ابراز خرسندی از شروع این فعالیت‌ همکاری از حرم مطهر شاهچراغ، گفت: در ویژه برنامه های فرهنگی مختلف و از جمله اردوی زیارت اولی‌ها و اعزام دانش‌آموزان به مشهد حرفه‌ای بودن و صاحب مدل تربیتی بودن تیم استان فارس را به چشم دیدیم.

 

رضازاده ادامه داد: امروز ما در موقعیتی نیستیم که فقط بخواهیم کار نمایشی و ویترینی انجام دهیم، باید به سمت انجام کار هویتی برای نوجوانان با الگوی تشکیلاتی پیش برویم.

 

وی افزود: به اعتقاد من تشکیلات ما می‌تواند هدفمند باشد و اگر شهر یا سازمانی به تشکل‌های خود اهمیت ندهد آسیب‌های اجتماعی گریبان گیر همگی خواهد شد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی، مطرح کرد: دانش‌آموزی که هویت پانا یا هویت پیشتاز دارد دست به هرکاری نمی‌زند، چرا که فضیلت‌ها و قدرشناسی در وجود او به ثمر نشسته است، مطالبه‌گری درست و هدفمند در مجلس دانش‌آموزی و سایر مجموعه های دانش‌آموزی ذیل سازمان به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود.

 

وی در پایان گفت: ما در سه استان مذهبی ایران اسلامی به دنبال این هستیم که از طریق این تفاهم‌نامه فعالیت‌های تربیتی هدفمند را با هم افزایی انجام دهیم و معتقدیم که دانش‌آموزان ارتباط موثر و مهارت‌های اجتماعی را در کار عملی که در پانا و سایر فعالیت‌های سازمان رخ می‌دهد به صورت عملی و با حضور در میدان بهتر یاد می‌گیرند؛ بر مبنای این تفاهم‌نامه قرار است یک قدم برای طراحی فعالیت‌های هدفمند برای کمک به دانش‌آموزان برداریم.

 

در پایان نشست مذکور، تفاهم‌نامه همکاری بین روسای سه استان فارس، خراسان رضوی و قم نیز، امضا شد.

  • نویسنده : مبینا علی‌حیدری