با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی-پرورشی و دانش آموزان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسمی در دبیرستان هاجر-الزهرا روستای چشمه ماهی هلیلان برگزار شد.

به گزارش آماج خبر؛ در این مراسم محسن صفایی معاونت پرورشی اداره ی آموزش وپرورش شهرستان هلیلان ضمن تسلیت ایام فاطمیه خدمت حضار با اشاره به مبحث حیا که یکی از ویژگی های آشکار‌ حضرت فاطمه(س) است گفت: یکی از ویژگی های آشکار حضرت زهرا علیهاالسلام ، حیا و آزرم بوده است، در حقیقت اهتمام فوق العاده ایشان به پوشش و حجاب در برابر نامحرمان، ریشه در حیامندی آن حضرت داشته است.

وی با اشاره به این مطالب، «مردی نابینا پس از اجازه گرفتن، وارد منزل امام علی علیه السلام شد، پیامبر صلی الله علیه و آله مشاهده فرمود که حضرت زهرا علیهاالسلام برخاست.
فرمود: دخترم! این مرد نابینا است.
پاسخ داد: «اِنْ لَمْ یَکُنْ یَرَانِی فَاِنِّی اَرَاهُ وَهُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ؛ اگر او مرا نمی بیند، من او را می نگرم! [اگرچه او نمی بیند] و او بو[ی زن] را استشمام می کند.
رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: شهادت می دهم که تو پاره تن من هستی.»؛ بر ضرورت حفظ حیا تاکید کرد.

درادامه، معاونت پرورشی آموزش و پرورش هلیلان با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) که می فرمایند: «اَشْرَفُ حَسَبٍ حُسْنُ اَدَبٍ؛ بهترین شرافت [و افتخار خانوادگی]، ادب نیکوست.» یکی دیگر از برجسته ترین ویژگی های حضرت زهرا علیهاالسلام را ادب آن حضرت دانست.

محسن صفایی با تاکید بر موضوع ادب و رعایت آن در زندگی روزمره گفت: یکی از ویژگی های برجسته حضرت زهرا(س) ادب است، آن حضرت به عنوان دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و یک معصوم، ادب را در خویش به حدّ کمال رساند و آن را در همه مراحل زندگی مراعات می نمود و ما نیز باید حد ومرز ادب را در زندگی روزمره رعایت کنیم.

درادامه برنامه، زیارت عاشورا توسط حضار قرائت شد و سپس با پذیرایی و توزیع غذای گرم بین دانش آموزان از مسئولین قدردانی و مراسم به پایان رسید.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : آماج خبر ایلام