به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: شکارچیان متخلف که قصد شکار فاخته های اطراف جاده در محور اسدآباد- کنگاور را داشتند، قبل از شکار دستگیر شدند.

مجید اسکندری اظهار کرد: در عملیات گشت و کنترل جمعه هفته گذشته با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی سواری پس از تعقیب و گریز صورت گرفته با متوقف کردن خودرو و تفتیش آن یک قبضه سلاح شکاری دولول با مجوز صرفاً نگهداری سلاح و هفت عدد فشنگ ساچمه زنی کشف شد و با هماهنگی صورت گرفته با قاضی کشیک، اسلحه برای بررسی های بیشتر تحویل پاسگاه انتظامی شد.

وی با اشاره به دستگیری این شکارچیان متخلف افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار فقره شکار غیرمجاز در شهرستان شناسایی و با موارد شکارچیان متخلف برخورد شده است.

اسکندری همچنین گفت: هفته گذشته نیز در گشت و کنترل های انجام شده شکارچی متخلف دیگری با یک قبضه سلاح غیرمجاز به همراه شکار پنج قطعه کبوتر کشف و شناسایی شد.

وی صید دو قطعه سهره طلایی را از دیگر موارد کشف و ضبط شده از شکارچیان متخلف همراه با ادوات صید در این شهرستان در سال جاری دانست و تصریح کرد: امسال به تبع سراسر کشور سومین سالیست که پروانه شکار در شهرستان صادر نکرده ایم و هر گونه شکار و صید ممنوع بوده و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با تماس با سامانه ۱۵۴۰ موارد را گزارش دهند.

  • نویسنده : محمدجواد فرمانپور
  • منبع خبر : ایسنا