شهردار اصفهان گفت: تیم اقتصادی شهرداری جهت تزریق انواع منابع مالی به پروژه‌های عمرانی شهر طبق سیاست‌گذاری‌های تدوین شده در حال فعالیت است و تاکنون علی‌رغم وجود فراز و نشیب‌های مالی توقفی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد نشده است.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، در نشست بررسی پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های شاخص عمرانی شهر از گذشته تا امروز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

وی افزود: بر تکمیل سریع‌تر پروژه‌های قطار شهری، رینگ چهارم حفاظتی، تقاطع غیر هم سطح میدان شهدای ورزشکار، تقاطع آیت‌الله غفاری و پروژه پارکینگ توحید نیز تمرکز کرده‌ایم، چراکه تکمیل و ساماندهی این پروژه‌ها کمک شایانی به توسعه حمل‌ونقل در شهر می‌کند.

قاسم‌زاده از فعالیت تیم اقتصادی شهرداری جهت تزریق انواع منابع مالی به پروژه‌های عمرانی شهر طبق سیاست‌گذاری‌های تدوین شده خبر داد و تأکید کرد: تاکنون علی‌رغم وجود فراز و نشیب‌های مالی توقفی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد نشده است.

در این جلسه همچنین محمد نور صالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز پیشرفت پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی، تقاطع غیر همسطح میدان شهدای ورزشکار و تقاطع آیت‌الله غفاری را قابل قبول دانست و گفت: به منظور تسریع در روند آزادسازی اراضی و املاک در مسیر این پروژه‌ها درصدد تأمین منابع مالی هستیم.

وی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع موانعی همچون آزادسازی‌ها و تأمین اعتبار در مسیر اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: یکی دیگر از معضلاتی که در اغلب پروژه‌های عمرانی مشاهده می‌شود، جابه‌جایی تأسیسات شرکت‌های خدماتی چون آب و فاضلاب، برق و گاز و عدم برخورداری از اطلاعات کافی شرکت‌های خدماتی از تأسیسات مربوطه خود در این مسیرها است.

نورصالحی ادامه داد: جابه‌جایی تأسیسات در روند اجرای پروژه‌های عمرانی زمان‌بر و پرهزینه است و این معضل در پروژه رینگ چهارم حفاظتی با توجه به اینکه اجرای طرح در حریم شهری اتفاق می‌افتد، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسؤولان، کارشناسان و مدیران پروژه در رابطه با اولویت بندی پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی تا سال ۱۴۰۳ برگزار و زمان‌بندی طرح‌ها به صورت کامل تعیین شود.

 

  • نویسنده : سارا جباری