مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: هزینه تهیه هر بلیت برای اتوبوس‌های معمولی از ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های وی‌آی‌پی از ۲۵۰ تا ۳۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش آماج خبر، عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه تمام پایانه‌های مسافری استان بوشهر آماده انتقال زائران اربعین حسینی هستند اظهار داشت: ۹ پایانه مسافری در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر فعالیت خود را برای انتقال زائران اربعین حسینی آغاز کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آغاز طرح سفر اربعین با اتوبوس‌ها به‌صورت رسمی از ۱۵ شهریور خبر داد و بیان کرد: انتقال زائران اربعین با اتوبوس از ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام می‌شود و برای این مهم امسال ۳۰ درصد به تعداد ناوگان اتوبوس استان بوشهر افزوده شد و از ۹۰۹ اتوبوس به بیش از یک‌هزار ۱۵۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی هزینه بلیت اتوبوس‌های اربعین را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: هزینه تهیه هر بلیت برای اتوبوس‌های معمولی از ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های وی‌آی‌پی از ۲۵۰ تا ۳۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

اخترشناس با بیان اینکه در شرایط کرونایی در سه سال گذشته مراسم اربعین برگزار نشد گفت: قبل از شرایط کرونایی ۲۸ هزار زائر در استان با ۹۰۹ سفر جابه‌جا شدند که با توجه به پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی زائران در سال جاری تعداد سفر‌ها برای جابجایی زائران اربعین بیشتر می‌شود.

وی از  رصد گشت‌های اربعین به‌صورت ساعته در محورهای مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: جابجایی زائران اربعین از شهر‌های استان بوشهر به مرز شلمچه تا آخر شهریور ادامه دارد.

کمال دهقان منشادی افزود: این دو پرواز جمعه ۲۵ شهریور و چهارشنبه ۳۰ شهریور انجام خواهد شد.

 

  • نویسنده : سپیده قائدی