رئیس کمیته امداد منطقه ۳ همدان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد این منطقه در ۷ ماهه نخست خبر داد.

حمید هاشمی گفت: یکی از هدف‌های اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در جهت خودکفا نمودن خانواده‌های تحت حمایت است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی، توان‌افزایی و کارفرمایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود افزود: در ۷ ماهه نخست با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، ۸۳ نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

هاشمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌ها، ایجاد اشتغال و استحکام اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت است که در این راستا ۲۴۷ وام، مجموعا به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون به مددجویان پرداخت شده است.
وی افزود: از ۲۴۷ مورد وام پرداختی، ۲۰۰ مورد در شهر و ۴۷ مورد در روستا ایجاد اشتغال کرده است. ۵۰ درصد وام‌ها به بانوان تحت حمایت پرداخت‌شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجراشده و بیشترین فرصت شغلی ایجادشده درزمینهٔ خدمات بوده است.

هاشمی در پایان عنوان کرد: در ۷ ماهه نخست به‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال، یک هزار و ۱۲۳ مورد نظارت قرارگرفته است.

  • نویسنده : نسترن فراهانی