سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمبود واکسن وجود ندارد بنابراین مردم برای حفظ سلامت خود برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا مراجعه کنند.

دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خطر مرگ‌ومیر و سرایت‌پذیری امیکرون ضروری است و هیچ مشکلی برای تهیه واکسن وجود ندارد بنابراین مردم استان برای حفظ سلامت خود و کمک به مدافعان سلامت بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده، در زمان مقرر برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا مراجعه کنند.

 

او گفت: همچنین افرادی که هنوز نوبت اول یا دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، برای تزریق اقدام کنند.

 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تاکنون ۸۴ درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت، ۷۶.۷ درصد هر دو نوبت و ۲۴.۶ درصد هر سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

 

ملکی‌زاده می‌گوید: همچنین ۸۴.۱ درصد دانش آموزان استان یک نوبت و ۷۰.۴ درصد نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

 

او همچنین از آماده‌باش بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیردانشگاهی این استان برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا در موج ششم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار مبتلایان در این موج بیشتر از موج پنجم باشد. بنابراین همه مراکز درمانی استان با توجه به افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و مراجعه‌کننده باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: آمار‌ها نشان می‌دهد در هفته دوم دی‌ ۸۰ مورد، هفته سوم ۱۶۳، هفته چهارم ۲۶۷ و هفته اول بهمن هزار و ۸۶ مورد ابتلا به کرونا در این استان شناسایی‌شده است.

 

ملکی‌زاده گفت: با توجه به بیماری‌زایی و سرعت سرایت‌پذیری سویه امیکرون، پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موارد ابتلا در استان بوشهر افزایش یابد و احتمال دارد که نظام بهداشت و درمان استان را با مشکل روبه‌رو کند.

 

 

  • نویسنده : علیرضا ایزدی