به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: کیفیت آب شرب شهر ملکشاهی بهبود پیدا می کند.

پرویز ناصری اظهار کرد: با انجام عملیات جابجایی و بهره برداری از یک خط پمپاژ و یک خط انتقال جدید، برداشت از پایاب چشمه‌ها و دریاچه سد ایلام به ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیت آب شرب شهروندان شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر، در یک اقدام جهادی در کمترین زمان ممکن با استفاده از توان مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مشکل کیفی آب این مسیر مرتفع شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به عبور آب از لایه‌های طبیعی بافت زمین و انجام فرایند فیلتراسیون طبیعی، کیفیت آب قابل برداشت از لحاظ پارامترهای کیفی شرب بسیار مناسب بوده و به جهت جلوگیری از آلودگی‌های ثانویه در مسیر با فرایند کلرزنی کیفیت بهداشتی آب حفظ می‌شود و قابلیت اطمینان مصرف شرب را بالا می‌برد.

مدیرعامل آبفای استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه آبفای استان تکمیل تصفیه خانه آب ملکشاهی است که از مطالبه‌های به حق مردم شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر بوده و امیدواریم این تصفیه خانه بزودی در مدار بهره برداری قرار گیرد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : مهر