یکی از کلیدی‎‎‎‎‎‎‎ترین و مهم‌ترین مسائل آن، موضوع عدالت آموزشی است و توزیع نامناسب امکانات آموزشی و مشاوره در سراسر کشور باعث شده است که بسیاری از دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان از این نعمت بزرگ محروم بمانند.

به گزارش آماج خبر، حسین اثباتی مدیرگروه آموزشی پیشتاز؛ مهم‌ترین و بزرگترین رقابت کشور را کنکور سراسری دانست و تصریح کرد: یکی از کلیدی‎‎‎‎‎‎‎ترین و مهم‌ترین مسائل آن، موضوع عدالت آموزشی است و توزیع نامناسب امکانات آموزشی و مشاوره در سراسر کشور باعث شده است که بسیاری از دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان از این نعمت بزرگ محروم بمانند.

وی افزود: موضوع دیگری که باعث افزایش محرومیت برخی از دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان شده‌است مسئله قیمت و هزینه آموزش و مشاوره حرفه‌ای است.

اثباتی اظهار داشت: گروه آموزشی و مشاوره پیشتاز در چند سال اخیر تلاش کرده است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و متدهای آموزشی مطابق با تحقیقات روانشناسی آموزشی، بهترین کیفیت تدریس و مشاوره را برای همه دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان کشور فراهم کند.

مدیر مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز ادامه داد: مجموعه پیشتاز راه حل این بحران را استفاده از تکنولوژی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های روز و کارآمد می‌داند و تجربه خوبی در استفاده و کابردی کردن این تکنولوژی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها دارد.

مجموعه پیشتاز متشکل از دانشجو و معلمان دانشگاه فرهنگیان است که همگی رتبه‎‎‎‎‎‎‎‎های زیر ۱۰۰۰ کنکور را دارند، این مجموعه توسط حسین اثباتی رتبه ۲۶۳ کنکور و مشاور و معلم رتبه‌های زیر ۱۰۰۰کنکور تشکیل شده است و در حال حاضر توسط دانشجو معلمانی که رتبه برتر کنکور بوده‌اند در حال توسعه است و همچنین معصومه اثباتی نیز در حال توسعه بخش فرهنگی اجتماعی مجموعه می‌باشد.

وی بیان کرد: مجموعه پیشتاز با پرورش رتبه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های برتر در هر شهر، روستا و همچنین مناطق محروم به دنبال افزایش خودباوری دانش‎‎‎‎‎‎‎آموزان آن مناطق است، هر دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزی که از مناطق محروم با استفاده از خدمات مجموعه پیشتاز، رتبه خوبی کسب کند پس از گذراندن یک دوره آموزشی تبدیل به مشاور و پشتیبان در آن منطقه می‌شود و با همراهی و پشتیبانی مجموعه پیشتاز به دنبال پرورش دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان آن منطقه است واین چرخه باعث افزایش خودباوری و اعتماد به نفس عمومی دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان در مناطق محروم خواهد شد.

حسین اثباتی اضافه کرد: به همین روش تقریبا در تمام شهرهای استان توانسته‌ایم رتبه برتر تربیت کنیم و در سایر استان‌ها نیز کار به خوبی شروع شده است البته که در ابتدای کار هستیم و این مسیر به فضل الهی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مجموعه پیشتاز علاوه بر کلاس‎‎‎‎‎‎‎های خود در یک سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ نفر، آموزش و مشاوره رایگان برای دانش‌آموزان کم بضاعت، تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دانش‌آموزان مناطق دور افتاده برگزار کرده است و این مسیر به لطف الهی ادامه خواهد داشت.

اثباتی خاطر نشان کرد: مجموعه پیشتاز توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارد و آن را منشا تحول جامعه و آینده کشور می‌داند و به این منظور پس از چندین ماه تحقیق و بررسی علمی و میدانی، پکیج آموزشی و مشاوره انبیاء را طراحی و معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه این  پکیج آموزشی شامل، کلاس، جزوه، آزمون، مشاوره و برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی است، ادامه داد: در چند سال گذشته مجموعه پیشتاز کنکور، علاوه بر سایر رشته‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های درجه اول، بیش از ۵۰ نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان پرورش داده است که ۱۰درصد این عزیزان از افزاد کم بضاعت و بورسیه مجموعه پیشتاز بوده‌اند و این درصد در حال افزایش است.

وی گفت: همچنین مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز علاوه بر دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان کنکوری به سایر مقاطع تحصیلی نیز توجه ویژه‌ای دارد و بودجه تبلیغاتی مجموعه پیشتاز صرف امور فرهنگی و اجتماعی در راستای گسترش عدالت اجتماعی می‌شود.

  • نویسنده : فاطمه پیری لرد
  • منبع خبر : آماج خبر