به گزارش آماج خبر، مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 2 ماه پس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با مجمع ملی جوانان، از برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور و مجامع استانی تابعه خبر داد.   کوشا با اشاره […]

به گزارش آماج خبر، مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 2 ماه پس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با مجمع ملی جوانان، از برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور و مجامع استانی تابعه خبر داد.

 

کوشا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت عظیم مردم و 3700 تشکل مجمع ملی جوانان کشور، گفت: توسعه همکاری کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها با مجامع جوانان استانی مجمع و همچنین کمیسیون‌های تخصصی استانی ذی‌ربط، دستیابی به اهداف قانونی طرفین را تسهیل و اثربخش می‌سازد.

 

مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارتقاء دانش و آگاهی عمومی در زمینه پیامدهای زیانبار قاچاق کالا و ارز، تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق، افزایش کیفیت تولیدات داخلی، گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را از اهداف مهم تفاهم‌نامه مذکور برشمرد.

 

وی با اشاره به لزوم اجرای تکالیف ماده 14 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های ذیربط، افزود: استفاده از ظرفیت و امکانات فرهنگی، رسانه‌ای و فضای مجازی طرفین در الگوسازی برای حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق از ملزومات اجرای ماده 14 قانون است و اگر دستگاه‌های فرهنگی استانی در خصوص فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف، فعالیتی انجام ندهند، از طریق مراجع قانونی و نظارتی میتوان پیگیری موضوع را مطالبه کرد.

 

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد‌: با انتخاب استان‌های اردبیل، تهران، سیستان و بلوچستان، کردستان و مرکزی به عنوان استان‌های پایلوت اجرای طرح، مقرر شد جلسات کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌های استانی با مجامع استانی به منظور تبیین نقش مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق و دریافت طرح‌ها و ایده‌های مردمی مجامع برگزار شود.

 

کوشا گفت: بنا بر پیشنهاد مطرح شده توسط مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و تولید محتوای مورد نیاز، استفاده از ظرفیت بودجه فرهنگی ادارات کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 

کوشا در خاتمه خاطر نشان کرد: امید است از توان و ظرفیت تشکل‌های جوان و مردمی در سطح کشور بتوان فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق را به عنوان شاخص اصلی کار فرهنگی در این زمینه تلقی نمود.