استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات هنرمندان در حوزه‌های مختلف شناسایی تا برای برطرف کردن آن‌ها اقدام شود.

به گزارش آماج خبر، احمد محمدی‌زاده در نشست با هنرمندان بوشهری به مناسبت هفته هنر انقلاب از حوزه هنری استان خواست با تشکیل کارگروهی موضوعات و مسائل و مشکلات مدنظر هنرمندان را شناسایی و دست‌بندی کند تا نسبت به پیگیری و برطرف کردن آن‌ها اقدام لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: در کارگروه یاد شده باید در حوزه‌های مختلفی از جمله شعر، نویسندگی، تئاتر و سینما ظرفیت‌ها و چشم‌انداز‌های آن به‌خوبی مشخص شود.

 

استاندار بوشهر گفت: وجود پیوست فرهنگی نیاز بخش‌های مختلف است که در راستای اهمیت به مقوله فرهنگ و هنر این مهم باید به نحو شایسته‌ای تحقق پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: هنر در انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه‌ها و افکار امامین انقلاب بوده است و تحت تاثیر این اندیشه‌ها است که جمهوری اسلامی توانسته در منطقه و حتی جهان تاثیرگذار باشد.

 

محمدی‌زاده تصریح کرد: نقشی که بوشهری‌ها در دفاع مقدس داشتند منحصربه فرد است، زیرا این استان در دفاع زمینی، دریایی و هوایی ایفای نقش کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بوشهر به لحاظ ظرفیت‌ها، توانمندی‎های بزرگی دارد که این ظرفیت‌ها به لحاظ توسعه در سایر استان‌ها و حتی کشور‌های منطقه وجود ندارد.

 

استاندار بوشهر بیان کرد: در بخش کشاورزی تولید میگو و خرما و وجود شماری رودخانه از جمله ظرفیت‌هایی است که باید با ساخت سد، آب‎های آن‌ها مهار و برای رونق کشاورزی بکارگیری شود که در این زمینه اقدام‎های خوبی در دست اجرا است.

 

محمدی‌زاده وجود ۲۲ پتروشیمی در حال تولید و ۱۸ واحد در دست ساخت را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر علاوه بر صنایع نفت و گاز عنوان کرد.

 

وی یادآور شد: استان بوشهر امسال شاهد ۸.۵ تا ۹ میلیون نفر گردشگر بود، که این ظرفیت‌ها قابل توسعه است و در صورت شکوفایی آن‌ها قابلیت میزبانی ۲۰ میلیون گردشگر را در سال دارا هستیم.

 

 

  • نویسنده : زهرا دشت بوری