رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۱۵۹ پایگاه اورژانس استان اصفهان در طرح تابستانه امسال فعال است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، فرهاد حیدری با اشاره آغاز طرح امداد تابستانی اورژانس استان اصفهان اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری و پاسخ به حوادث ترافیکی و گرمازدگی از ابتدای تیرماه جاری آغاز به کار کرد.

 

وی با بیان اینکه این طرح تا ۳۰ شهریور ماه اجرایی خواهد شد، افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه مهم‌ترین حوادث سال‌های گذشته در ایام تابستان آمادگی برای کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی و گرمازدگی برنامه ریزی صورت گرفته است.

 

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه همه بیمارستان‌ها وپایگاه‌های اورژانس استان اصفهان در طرح تابستانه در حالت آماده باش هستند، ابراز داشت: باید توجه داشت که برای هماهنگی بهتر با دیگر نهادهای همکار از جمله هلال احمر، پلیس راه و راهور، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و … جلسات مشترکی را برگزار کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به استقرار آمبولانس‌های اورژانس استان در محورها مواصلاتی در خارج از پایگاه در ساعت ۲۰ تا ۲۳ ابراز داشت: این اقدام به منظور تسریع در ارائه خدمات در حوادث احتمالی انجام می‌شود. همچنین آمبولانس‌های اورژانس در ایام تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۲ مستقر می‌شوند.

 

حیدری به ابلاغ دستورالعمل‌های آموزشی ویژه پرسنل اورژانس جهت بازآموزی نحوه برخورد با بیماران گرما زده، نگهداری صحیح از دارو و تجهیزات و افزایش اطلاع رسانی‌های عمومی جهت پیشگیری از گرمازدگی اشاره کرد و اذعان داشت: آماده نمودن تمهیدات تخصصی لازم تیم تریاژ و پزشکان اورژانس در بخش‌های اورژانس مراکز درمانی گرمسیری و کویری از دیگر موارد مقرر شده در این طرح است.

 

وی به فعالیت ۱۵۹ پایگاه اورژانس در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ اتاق فرمان است.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی