رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر، ۲۰ شهریورماه را آخرین فرصت سنجش نوآموزان این استان برای ورود به دبستان دانست.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛

عباس طاهری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر صبح امروز اظهار کرد: پایگاه‌های سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی در مدرسه‌ها مستقر هستند و مدارس نیز باید برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند؛ بنابراین ۲۰ شهریور آخرین فرصت سنجش نوآموزان است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در ادامه گفت: اکنون ۲۶هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بدو ورود به مدرسه معادل ۹۹ درصد سنجش و مورد ارزیابی قرار گرفته و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر معادل یک درصد این جمعیت باقی مانده‌اند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با اشاره به اینکه  والدین دانش آموزان سنجش فرزندان خود را به روز‌های آخر موکول نکنند افزود: از جمعیت کودکان ارزیابی شده یک‌هزار و ۳۸۲ نوآموز به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند که از این شمار ۳۰۸ آزمودنی در گروه دیرآموز قرار دارند، ۲۶ نفر دارای تاخیر ذهنی خفیف (آموزش پذیر) و به مدرسه استثنایی معرفی شدند و هشت نوآموز دیگر دارای تاخیر ذهنی متوسط (آزمایشی) هستند و به مدرسه استثنایی معرفی می‌شوند تا در صورت ضرورت در پایان سال تحصیلی برای ارزیابی دوباره مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: حدود ۱۶۸ نوآموز به شنوایی تخصصی، ۷۲۲ نفر به بینایی تخصصی، ۳۳ نوآموز به جسمی حرکتی تخصصی و ۶ نفر نیز به مرحله تخصصی اوتیسم ارجاع شده‌اند.

 

طاهری عنوان کرد: یک‌هزار و ۳۵۰ دانش آموز استثنایی در ۳۳ مدرسه در هفت گروه بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری (اختلالات) و دانش آموزان با اختلالات رفتاری هیجانی (پیش فعال و اوتیسم) خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

 

 

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر