استاد حوزه علمیه قم گفت: قدم برداشتن در راهپیمایی روز قدس مصداق بارز عمل صالح است که باعث ناراحتی و خشم آمریکا و اسرائیل می شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت اظهار داشت: هر نفسی بدون استثناء مرگ را خواهد چشید و احساس خواهد نمود و مقوله مرگ واقعیتی است که هیچ انسانی نمی تواند منکر آن شود.

وی افزود: خداوند در آیات ۵۸ و ۵۹ سوره عنکبوت راهکارهایی را برای مرگ راحت متذکر می شود که این چهار راهکار موجب نجات انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: داشتن ایمان، عمل صالح، صبر و توکل، چهار شاخصه اصلی هستند که خداوند آن ها را به انسان ها متذکر شده است؛ اگر زندگی انسان بر پایه این مسائل مهم استوار شود سعادت اخروی را به دنبال دارد.

رفیعی یادآور شد: نزدیک به ۹۰ مرتبه در قرآن کریم در مورد عمل صالح مباحث مختلف بیان شده است و عمل صالح عملی است که دارای حسن انجام کار و نیت الهی باشد.

وی افزود: کسانی که اختراع و اکتشاف کرده اند و به نوعی به بشریت خدمت نموده اند دارای اجر هستند و خداوند عمل خوب کسی را بدون پاداش نمی گذارد اما اگر صاحب این عمل نیت الهی نداشته باشد نمی توان عنوان عمل صالح را بر روی آن گذاشت اما از اجر خداوند بی بهره نخواهد بود و خداوند جبران این عمل را خواهد نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم در جریان جنگ تبوک پنج مثال، تشنگی طاقت فرسا، خستگی فراوان، گرسنگی بیش از حد، قدم برداشتن علیه دشمنان و ایجاد خشم بر دشمن و تحمل ضرباتی که از دشمن در طول جنگ وارد می شود را مصداق عمل صالح ذکر کرده است.

رفیعی در ادامه گفت: قدم برداشتن در راهپیمایی در روز قدس مصداق بارز عمل صالح است که باعث ناراحتی و خشم آمریکا و اسرائیل می شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عمل صالح حتما نباید یک عمل بزرگی باشد بلکه حقیقت عمل صالح نیت الهی، خلوص عمل و مطلوب بودن عمل است.

رفیعی تاکید کرد: اگر عمل انسان صالح باشد موجب زندگی پاکیزه، محبوب شدن در قلوب انسان‌ها، نورانیت دنیوی و اخروی و خروج از تاریکی جهل و غفلت، تبدیل سیئات به حسنات می‌شود و در نهایت عمل صالح مقام انسان را ترفیع می دهد و رشد و ترقی را به دنبال دارد.

وی افزود: شهید سلیمانی محبوب قلوب آحاد جامعه بود چون عملش صالح بود و حتی کسانی که با نظام زاویه داشتند برای تشییع شهید سلیمانی آمدند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در پایان گفت: کسانی که اهل اعمال صالح باشند هیچگاه از مرگ هراسی نخواهند داشت چرا که به واسطه همین اعمال صالح توشه آخرت خود را تهیه کرده و همیشه آماده مرگ هستند.

  • نویسنده : زهره آقاجانی